خبرگزاری خانه ملت نوشت: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معتقد است: امروزه کشورهای همسایه از فرصت لغو ویزا استفاده کرده ولی ما از کشورهای همسایه غافل شده‌ایم.

زهرا احمدی‌پور گفت: هم اکنون معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال رایزنی با آژانس های گردشگری به منظور افزایش برگزاری تور برای ورود گردشگران خارجی به کشورمان است، در حال حاضر ابزار لغو ویزا شرایط را برای سفر به ایران را تسهیل می کند ولی باید این مهم را کاربردی‌تر کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سیاست افزایش ورود گردشگران خارجی در جلساتی با سفرا و البته بخش خصوصی دنبال می‌شود، در تلاش هستیم تا آژانس‌های گردشگری در قبال حمایتی که از سوی سازمان برخوردار می‌شوند و البته میزان تورهایی که برگزار می‌کنند، تورهای بازدید از ایران را برای افزایش ورود گردشگران خارجی افزایش دهند.

وی گفت: نمی‌توان به آژانس‌های گردشگری تکلیف کرد که باید بر حسب میزان مشخصی از برگزاری تورهای خارجی، تورهای بازدید از ایران را تدارک بینند، بر این اساس به آژانس‌های گردشگری اعلام شده ویزای گروهی برای بازدید از ایران تهیه کنند تا بتوانند از خدمات بیشتری بهره مند شوند؛ با اعمال این سیاست به دنبال ایجاد جذابیت بیشتر به منظور سفر گردشگران خارجی به ایران هستیم.

احمدی‌پور گفت: امروزه کشورهای همسایه از فرصت لغو ویزا استفاده کرده و در زمان زمستان که گردشگر کمتری به کشورشان سفر می‌کند، ظرفیتشان را با گردشگران ایرانی تکمیل می‌کنند، متاسفانه در حال حاضر ورودی گردشگران بیشتر به سمت اروپا گرایش پیدا کرده و از کشورهای همسایه غافل شده ایم در صورتی که این کشورها به مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید از فرصت‌ها استفاده خوبی شود زیرا افزایش حضور گردشگران ایرانی در کشورهای همسایه به منظور خروج ارز تلقی می شود، متاسفانه در مواجهه با کشورهای پیرامونی در حوزه گردشگری تابع بازار هستیم در صورتی که باید تابع سیاست‌ها باشیم.

 

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =