پروانه سلحشوری، نماینده مجلس گفت: باید از کارآفرینان حوزه مد و لباس حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره مد و لباس فجر، با اشاره به رونق چندساله حوزه مد و لباس گفت: در این جشنواره می توانیم به خوبی شاهد نمایش مقتدرانه هنر ایرانی در تنوع دوخت، رنگ و حفظ هویت باشیم.

پروانه سلحشوری با بیان این مطلب افزود: این جشنواره و بخش نمایش لباس‌ها قابل تقدیر است و البته برای بهبود نیاز به بهبود ابزارها داریم تا دست مسوولان حوزه مد و لباس نیز بازتر شود.

وی ادامه داد: این جشنواره قطعا منجر به برندسازی می شود. برای برندهای ایرانی نیاز داریم تا با دادن زمان فرصت شناخته شدن به آنها داده شود.

سلحشوری گفت: زمان برگزاری جشنواره، درست انتخاب شده تا برای مخاطبان ذائقه سازی شود. این دوره آثار زیباتر، متنوع تر و بهتر شده و نشان می دهد حمایت ها برای طراحان انگیزه ایجاد کرده است. حلقه مفقوده مد و لباس همین روند و جریانی است که در جشنواره شاهدش هستیم و باید برای آن تلاش کنیم.

ذوالقدر: جشنواره ششم فجر سرشار از رنگ، زیبایی و تنوع است

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران نیز از نمایشگاه مد و لباس بازدید کرد و نمایشگاه امسال را تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: تنوع طرح ها و رنگ ها جالب بود و تناسب قیمت ها نیز وجود داشت زیرا اکثر پارچه ها ایرانی بود. در رنگ امیزی انها سلیقه ایرانی لحاظ شده بود و مدل لباس هم سعی شده اسلامی باشد.

وی با اشاره به کاربرد مختلف لباس های نمایش داده شده افزود: روی بعضی مدل ها کار شده بود و طرح ها بیشتر چند تکه بودند که این نوع طرح قبلا کمتر دیده می شد و طرح ها در گذشته اغلب ساده بودند. بعضی از این مانتو ها قابلیت این را داشتند که هم در زمستان استفاده شود هم در تابستان.

نماینده مردم تهران با تاکید بر کیفیت پارچه های ارائه شده به نقش قیمت در افزایش فروش اشاره کرد گفت: اگرروی این جوان ها سرمایه گذاری شود می توانیم به فروش فوق العاده برسیم. بعضی از این طرح ها بسیار ارزان قیمت بودند که این طرح ها اگر با این قیمت و کیفیت برای مردم شناخته شود می‌توانیم با ترکیه و چین رقابت کنیم.

ذوالقدر پارچه و لباس را یک صنعت پولساز خواند و ادامه داد: ما نباید تکیه مان روی نفت باشد، نساجی و لباس های اسلامی و ایرانی هم می تواند رشد کند. اکنون هم بسیاری از کشور های همسایه خواهان این نوع لباس‌های پوشیده و باکیفیت هستند.

او اموزش در این زمینه را لازم برشمرد و گفت: دو بخش آموزش و کارفرینی در این زمینه بسیار مهم هستند و باید وام کارآفرینی به این بخش ها تعلق بگیرد تا شاهد توسعه و ترقی در این بخش باشیم.

234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =