شهر گلوگاه ( گلیا) از توابع شهرستان بابل است که چند وقتیست با تغییر و تحولات چشمگیری مواجه شده. این تحولات به قدری قابل محسوس است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت؛ به همین منظور به سراغ شهردار با سابقه این شهر رفتیم تا با وی به گفتگویی بنشینیم.

علی طهماسبی /شهر گلوگاه ( گلیا) از توابع شهرستان بابل است که چند وقتیست با تغییر و تحولات چشمگیری مواجه شده. این تحولات به قدری قابل محسوس است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت؛ به همین منظور به سراغ شهردار با سابقه این شهر رفتیم تا با وی به گفتگویی بنشینیم.

*لطفا از خودتان بگویید و همچنین از تاریخ ورود به این سمت؟
ضمن هر چیز در ابتدا سلام و احترام دارم خدمت شما و خوانندگان فهیم. اینجانب مصطفی حسن پور دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران هستم که از سال 69 در شرکت نقشه برداری واقع در تهران مشغول به کار شدم.در سال76 جذب شهرداری چالوس شدم و به عنوان مسئول فنی شهرسازی شهرداری این شهر توانستم به مردم خوب چالوس خدمت کنم.در سال 84 پس از انتقال به شهرخود(بابل) ،به استخدام شهرداری امیرکلا در آمدم. در ابتدای نیمه دوم سال 92 بود که عزیزان شورا لطف کردند بنده را به عنوان شهردار و خدمت گذار مردم محروم شهر گلوگاه بندپی منصوب کردند.در طی این مدت فعالیت، سعی بنده و اعضای شورا بر این بود که همگام با اهداف نظام و پایبند به عقاید مثبت شهروندان در جهت خدمت رسانی قدم برداریم اما هنوز به این باور معتقدم که نتواستیم آنگونه که سزاوار و شایسته مردم بوده را ادای دین نماییم.
*از شهر گلوگاه بندپی بیشتر برایمان تعریف کنید؟
شهر ما واقع در بندپی شرقی شهرستان بابل است که از شمال به بخش گتاب،از جنوب به بخش جنگلی و رشته کوه های البرز، از ضلع شرق به بابلکنار و از ضلع غرب هم با خشرودپی(بندپی غربی) مجاورت دارد. شهر گلوگاه بندپی به عنوان مرکز بخش شرق بابل در سال 83 تاسیس شد و همچنین در سال 87 با الحاق شدن 8 روستا به این بخش بر جمعیت خود افزود؛که در آخرین سرشماری که در سال90 به انجام رسید،جمعیت این شهر نزدیک به 7هزار نفر اعلام شد.
منطقه زیبای گلوگاه بندپی(گلیا)،جنگل و آبشار و رودخانه های زیبایی را در خود جای داده است که همین مسئله باعث شد تا به عنوان یک منطقه توریستی میزبان خوبی برای هموطنان دور و نزدیک باشد.
وی با اشاره به اینکه شغل بیشتر شهروندان این بخش دامپروری و کشاورزی است،گفت: متاسفانه در حادثه اخیر بارش برف، به میزان قابل توجهی از باغات این بخش صدمات جدی وارد شد و همچنین در حوزه دامپروری نیز مشکلات تامین علوفه و هزینه بالای نگهداری دام گریبان گیر مردم این بخش نیز است.
*شهر گلوگاه بندپی با چه مشکلاتی روبرو است؟
مهندس حسن پور با بیان اینکه یکی از مشکلات این شهر، عدم وجود جاده های مناسب در کوچه و پس کوچه های این شهر است،اظهار کرد: با حفاری ها و کنده کاری هایی که شرکت گاز برای نصب لوله های گاز ایجاد کرد باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله تخریب آسفالت شد.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بودجه امسال را اختصاص دادیم به جاده ها و خیابان هایی که نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.بنده این قول را به شهروندان عزیز میدهم که تا پایان سال جاری حدود 80 درصد از کوچه های نیازمند به بازسازی را آسفالت بکنیم .
شهردار گلوگاه بندپی یکی دیگر از مشکلات این شهر را نبود بودجه و اعتبارات شهری دانست و افزود: با توجه به وضعیت نسبتا بد مالی اکثر شهروندان و با وجود اعتبارات کمی که از سوی استان و کشور تامین میشود باعث شد که در طی چند سال اخیر با مشکلات مالی زیادی مواجه شویم و سبب شد دست ما برای ایجاد امکانات شهری بیش از پیش بسته شود.
وی تصریح کرد: از مشکلات دیگری که می بایست نام برد،مشکل ترافیک شهر است که یک معضل جدی برای شهروندان به حساب می آید؛و برای حل مشکل ترافیک این شهر باید نگاه ویژه ای داشت به این دلیل که بیش از 40 روستا تنها به این شهر دسترسی دارند و به منظور خرید مایحتاج زندگی روزمره و همچنین برای مسائل درمانی و بهداشتی به این شهر مراجعت میکنند لذا باید فکر اساسی برای حل این معضل کرد. بنده به عنوان عضو کوچک این جامعه از همکاران ادارات ذی ربط تقاضای همکاری دارم .
مهندس حسن پور از راهنمایی و رانندگی شهرستان بابل گله کرد و گفت: پس از پیگیری های متعدد و تلاش هایی که ما در خصوص حل مشکل ترافیک انجام دادیم، قرار بر این شد یک مامور راهنمایی و رانندگی به این صورت که هفته یک بار،پنچشنبه ها و آن هم به موجب پنچشنبه بازار و با هزینه شهرداری برای حل مشکل ترافیک حاضر و ناظر شود.
وی افزود: شما اگر بخواهید در روز پنچشنبه به این شهر ورود پیدا کنید در همان ابتدای شهر(سید نظام الدین) گرفتار ترافیک سنگین می شوید و متوجه خواهید شد که این شهر به بیش از یک مامور راهنمایی و رانندگی برای سر و شکل دادن به معضل ترافیک،لااقل در روز پنجشنبه نیازمند است و با توجه به این که مردم برای پایان دادن به این وضعیت از شهرداری انتظار دارند که شتاب کند،امیدوارم راهنمایی و رانندگی برای حل ترافیک این شهر همکاری لازم را با ما داشته باشد تا بیش از این شرمنده شهروندان نباشیم.
شهردار با تجربه گلوگاه بندپی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکالات شهر نبود سرویس بهداشتی است، گفت: تلاش زیادی در خصوص ایجاد سرویس بهداشتی صورت دادیم اما متاسفانه با مشکلات زیادی از جمله خرید زمین برای احداث آن روبرو شدیم. همچنین لازم به ذکر است طرح ساخت یک سرویس بهداشتی زیر زمینی را در دست اجرا داشتیم که با مخالفت شورای ترافیک شهر مواجه شد.ولیکن بنده و اعضای شورا دست از تلاش بر نخواهیم داشت و همچنان پیگیر حل این مسئله مهم هستیم.
وی اشاره کرد: با این حال با هیئت امنای مسجد جامع جلسه ای را برگزار کردیم و قرار شد که سرویس بهداشتی مسجد جامع که در مرکزیت شهر واقع شده است به صورت 24 ساعته در اختیار شهروندان و همچنین عزیزانی که از دور و نزدیک به این شهر می آیند قرار گیرد.
*نقش شهروندان را در اجرا پروژه ها چگونه دیدید؟
همان طور که مستحضرید مردم این شهر جز محروم ترین مردم کشور محسوب میشوند و باید به آنها توجه بیشتری داشت . بنده از تک تک این عزیزان تشکر میکنم که همواره در انجام تحولات و اجرا پروژه ها از جمله عمرانی و شهرسازی یار و یاور ما بودند و همچنان نیز کمک حال ما هستند . بنده و اعضای شورا درصدد این هستیم تا نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت هر بیشتر مردم فرهیخته گلوگاه بندپی انجام دهیم.
*فکر میکنید چه عاملی باعث شد تا از لحاظ درآمدی به مشکل بخورید؟
همانطور که می دانید بیشتر درآمد شهرداری ها از ساخت و سازها است. این در حالیست که قسمت پایین دست (پاشاامیر)،گنچ کلا و همین طور محدوده ای که ساختمان شهرداری در آن واقع است جز املاک اوقافی سیدنظام الدین به شمار می آیند و همین مسئله باعث شد تا مردم اعتقادی به خرید و فروش و ساخت و ساز نداشته باشند.
مصطفی حسن پور ادامه داد: در حال حاضر قریب به یکسال است که رونق ساخت و ساز این شهر از کار افتاده است و باعث شد تا حدی در تامین حقوق پرسنل شهرداری به مشکل بخوریم.

*به عنوان صحبت آخر اگر توضیحاتی دارید مطرح کنید؟
اول اینکه از شما برای تهیه این گفت و گو تشکر میکنم و همچنین از شهروندان نیز کمال تشکر را دارم که در صحنه های مختلف به یاری ما شتافتند؛ و یقین بدانند که از طرف بنده و شورا اسلامی این شهر هر تصمیماتی اتخاذ شود به صلاح مردم بوده و همانطور که مردم به عنوان نماینده خود به ما اعتماد کردند ما نیز خدمتگزاری به آنان را سرلوحه کار خود قرار میدهیم.
و همچنین لازم میدانم از آقایان سید ناصر موسوی،علیرضا کاظم زاده،حشمت کاظم نسب و محمود ولی زاده، اعضای محترم شورای اسلامی شهر گلوگاه بندپی تشکر ویژه کنم که همت این عزیزان باعث شده است در پیشگاه مردم سربلند باشیم.
در پایان نیز تقدیر میکنم از امام جمعه محترم شهر،رییس دادگستری،بخشدار محترم و روسای ادارات که در شرایط خوب و بد همکاری لازم را با ما به عمل آوردند و امیدوارم این همکاری ادامه دار باشد تا بتوانیم با کمک به هم، در راستای رفاه حال شهروندان محکم تر قدم برداریم.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =