۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
افزایش پرداخت زکات در پلدختر

رییس کمیته امداد پلدختر گفت: امسال پرداخت زکات در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 355 درصد افزایش داشته است.

اسما اسماعیل پور ، خبرآنلاین لرستان ، نبی اله ناظری در جلسه شورای زکات شهرستان پلدختر افزود: 5 میلیارد و 420 میلیون ریال زکات واجب ، مستحب و به صورت نقدی انتظامی امسال در این شهرستان پلدختر جمع آوری شده است .
وی گفت: همکاری مسوولان و خیران با کمیته امداد موجب سرعت بخشیدن به امور نیازمندان و فقرا و مساکین می شود که با این کار می توان در جهت کاهش مشکلات مستمندان گام های موثرتری برداشت .
وی افزود: مهمترین برنامه درآمد زکات توسعه عدالت اجتماعی است و 60 درصد زکات دریافتی به فقرا و نیازمندان و 40 درصد باقی مانده به پروژه های عمرانی و کارهای عام المنفعه تعلق می گیرد .
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) پلدختر با بیان این که خشکسالی ، رکود و غیره در پرداخت زکات نقش دارد گفت:پرداخت زکات و شفاف سازی آن نیاز به فرهنگ سازی در سطح شهرستان دارد تا بتوان در این راستا گام های موثری برداشت .
ناظری از برگزاری همایش زکات شهرستان در اوایل سال آینده خبرداد و افزود: در جمع آوری زکات ، ادارات همکاری کنند و مبلغان در روستا ها برای پرداخت زکات فرهنگ سازی کنند .
امام جمعه پلدختر گفت: زکات از جمله واجبات و دستور پیامبران است که رسول اکرم می فرماید: زکات تعلق به اموال دارد ، زکات را پرداخت کنید تا اموالتان پاک شود .
حجت الاسلام محمد سوری افزود: در مصرف زکات باید بیشتر فقرا در اولویت و مد نظر باشند و صدقه باید در جهت مصرف مساکین هزینه شود .
وی با بیان این که باید معنی کامل زکات را دریابیم گفت: زکات در کمیته امداد نیاز به ساماندهی و شفاف سازی در زمینه نحوه هزینه کرد دارد که این مهم موجب افزایش اعتماد مردم می شود بنابر این با برنامه ریزی و کارشناسی شده عمل شود .
امام جمعه پلدختر بر ضرورت گسترش فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ زکات موجب رشد اقتصادی جامعه می شود که رسانه ها و مسوولان می توانند در این راستا تلاش کنند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =