سیدعباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران معتقد است باید به موسیقی نواحی یارانه پرداخت کرد. زیرا این نوع موسیقی مانند موسیقی پاپ مخاطب همه‌گیر و پشتوانه مالى ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران درباره اهمیت موسیقی نواحى گفت: «پرداختن به موسیقی نواحی یک ضرورت‌ است که در موسیقی ایران باید به آن توجه شود؛ زیرا موسیقی نواحی زیربنای اصلی و اساسی موسیقی ملی و به ویژه موسیقی دستگاهی ایران است .»

سیدعباس سجادی افزود: «موسیقی نواحی تنوعی دارد که برگرفته از خاستگاه مناطق مختلف کشور است. این تنوع به رنگ‌آمیزی موسیقی کشور کمک می‌کند و موجب زیبایی و حس‌آميزى بيشتر موسیقی ایرانی می‌شود.»

اين كارشناس موسيقى تأکید کرد: «ظرفيت این موسیقی طوری است که می‌بینید مهمترین شخصیت‌هایی که در موسیقی ایرانی به موفقیت رسیده‌اند قطعاً توجه جدی و زيربنايى به موسیقی نواحی داشته‌اند. آن‌ها با توجه به شناختى كه از ظرفيت‌هاى موسیقی نواحی داشته‌اند، آثارشان عمق بیشتری گرفته و توانسته‌اند زخمه‌ای بر دل مخاطب ایرانی بگذارند.»

سید عباس سجادی به لزوم حمایت بیشتر از موسیقی نواحی تأکید کرد و گفت: «من معتقدم که حتی دولت هم باید به موسیقی نواحی یارانه پرداخت کند؛ زیرا جایگاه فرهنگی این گونه موسیقی بر کسی پوشیده نیست. از طرفی، موسیقی نواحی مانند موسیقی پاپ مخاطب همه‌گیر و پشتوانه مالى ندارد، بنابراین اگر از موسیقی نواحی یا برخی هنرهای دیگر چون تئاتر حمایت صورت نگیرد، این ظرفيت‌هاى تأثيرگذار فرهنگى امکان ادامه حیات پیدا نخواهند کرد.»

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =