ایرنا نوشت: «پل رایان» رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تحقیقات کنونی فدرال درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا می تواند به مداخلات مشابهی در انتخابات متحدان آمریکا کمک کند.

به گزارش نشریه هیل، رایان افزود: ما در روند تحقیقات خود به دنبال بررسی دقیق اقدامات آنها و چگونگی انجام آن هستیم تا در زمینه کمک، تجهیز و مساعدت متحدانمان برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی همکاری کنیم.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رایان این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با «یوری راتاس» نخست وزیر استونی مطرح و اضافه کرد: یکی از مسائلی که درباره آن مطمئن هستیم مداخله روسیه در انتخابات ما است. چنین اقدامی تلاش یک کشور خارجی برای مداخله در فعالیت های داخلی یک کشور دمکراتیک و مستقل است.
کمیته های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تحقیقات جداگانه ای را درباره مداخله روسیه در انتخباات و ارتباطات احتمالی اعضای کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و مسکو آغاز کرده اند.
«جیمز کومی» مدیر پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) ماه گذشته آشکارا تصدیق کرد که سازمان متبوعش مشغول انجام تحقیقاتی مستقل در این زمینه است.
جامعه اطلاعاتی آمریکا ژانویه گذشته در گزارشی علنی نتیجه گرفت که کرملین به دنبال نفوذ در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ بوده است. رئیس جمهوری آمریکا تاکنون بارها هر گونه همکاری با روسیه را تکذیب کرده است.
در حالی که برخی کشورهای اروپایی امسال شاهد برگزاری انتخابات هستند، مقام های آمریکایی درباره تلاش احتمالی روسیه برای نفوذ در آنها هشدار داده اند.
رایان هدایت هیاتی متشکل از هر دو حزب اصلی آمریکا را در سفربه کشورهای متحد آمریکا در ناتو از جمله استونی برعهده دارد. روابط استونی با روسیه از مدتها پیش به سردی گراییده است.
مسکو به تازگی محکومیت یک شهروند روس به 27 سال زندان در آمریکا را تقیبح کرد.
«رومن سلزنیف» فرزند یک نماینده دومای روسیه 14 تیر ماه سال 93 در پایتخت مالدیو دستگیر و در آمریکا به اتهام انجام اعمال فریبکارانه سایبری محاکمه و به 27 سال زندان محکوم شد.
به گزارش ایرنا، مقام های آمریکایی مدعی شده اند، سلزنیف با فروش داده های مسروقه در «دارک وب» (شبکه اینترنت زیرزمینی محل فعالیت های مجرمانه) میلیون ها دلار کسب درآمد کرده است، ولی واشنگتن حاضر نشده مطابق قرار داد حقوقی سال 1999 با مسکو در باره این پرونده همکاری کند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =