مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ۸ نکته درباره پیشرفت های گمرک ایران نوشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک با اشاره به درآمد، صرفه‌جویی، کاهش زمان رسیدگی به امور گمرکی در سال های اخیر، ۸ نکته را در خصوص پیشرفت گمرک ایران مطرح کرد.

1.امور گمرکی درگذشته بیش از ۲۶ روز به طول می‌انجامید که هم‌اکنون روزانه انجام می‌شود.

2.در گمرک ۳۳ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است.

3.سال گذشته باوجود کاهش شدید واردات؛ درآمدها افزایش قابل‌توجهی داشته و درحالی‌که در سال ۹۵ با کاهش واردات به ۴۳ میلیارد دلار مواجه بودیم؛ درآمد گمرکی تقریباً سه برابر شده و معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

4.گمرک با ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی جزیره‌ای عمل‌نکرده و با انتشار بر خط اطلاعات و همچنین با شفاف‌سازی حقوق ذی‌نفعان را رعایت کرده است.

5.سازمان جهانی گمرک، یکسری از اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران را از نمونه‌های برتر جهانی شناخته و خواستار به اشتراک گذاشتن تجارب گمرک ایران با سایر کشورهای جهان شده است.

6.درگذشته آمار و اطلاعات گمرکی به‌صورت سالانه منتشر می‌شد درحالی‌که اکنون آمار و اطلاعات به‌صورت روزانه قابل‌مشاهده است.

7.وجود اطلاعات شفاف قیمت‌ها که یکی از موارد رعایت حقوق شهروندی در سامانه جامع گمرکی است.

8.به گمرک جمهوری اسلامی ایران برای آماده نبودن زیرساخت‌های سامانه جامع گمرکی انتقاد می‌شود، درحالی‌که گمرک اگر منتظر فراهم شدن زیرساخت‌ها بود باید ده سال دیگر منتظر می‌ماند تا در همین مرحله امروز باشد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =