زیباکلام: همین الله‌کرم‌ها بعد برجام بر سر آیت‌الله هاشمی  فریاد کشیدند ای وای ایران از دست رفت

زیباکلام می گوید:هر وقت بعد از برجام خارجی ها آمد در ایران سرمایه گذاری کند احمدی نژادی ها و همین الله کرم ها بر سر کسانی چون روحانی و آیت الله هاشمی فریاد کشیدند که ای وای ایران از دست رفت.

به گزارش خبرآنلاین مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین هم اکنون در حال برگزاری است. { این مناظره را می توانید به صورت زنده (اینجا)مشاهده کنید} 

در ادامه این مناظره، زیباکلام گفت: اولین دلیلم که چرا «آری» به روحانی و چرا «نه» به رییسی، این است که تصور می کنم که دوباره احمدی نژادیسم به کشور بازخواهد گشت. من حافظه ام یاری می کند که چه بر سر این کشور رفت، مفاسد اقتصادی و تحریم ها، شیوه مملکت داری و... نمیخواهم کشور به سال ها 84 تا 92 برگردد و بنابراین نباید به رییسی رای بدهیم.

زیباکلام گفت: گرچه به دولت روحانی نمره 8 دادم چون هیچ گاه درباره حصر چیزی نگفت. اما فضای دانشگاه ها قابل مقایسه با زمان چهار سال دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد نیست چون در آن زمان گرده مرده پاشیده بودند. صدها دانشجو به کمیته های انضباطی احضار شدند چقدر محروم شدند از ادامه تحصیل. امروز دیگر این شرایط نیست. وضعیت اصلا قابل مقایسه نیست. در زمینه فیلم، موسیقی، نشر کتاب وزارت ارشاد روحانی با احمدی نژاد قابل مقایسه نیست.

او ادامه داد: من معتقدم که ما فله ای نمی توانیم در مورد روحانی اظهارنظر کنیم که بگوییم هیچ کاری نکردند. درباره اینکه از مرداد 92 تا امروز که اردیبهشت 96 است دولت روحانی چه کرده است یا باید سیاسی برخورد کنیم و بگوییم هیچ کاری نکرده و یا اینکه من میگویم که مثل کارنامه یک دانش آموز ببینیم کارنامه روحانی چه نمره ای می گیرد. یکی در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و توسعه سیاسی. من در سیاست خارجی به روحانی نمره 19 می دهم. چون توانست کشور را از چاه هسته ای که اصولگرایان ملت را در آن انداخته بودند بیرون بیاورد. روحانی و ظریف از مساله هسته ای برای استکبارستیزی استفاده نکردند برخلاف احمدی نژاد که از هسته ای برای آمریکا ستیزی استفاده می کرد.

زیباکلام با بیان اینکه من در اقتصاد به روحانی نمره 11 می دهم، گفت: چون تورم پایین آمده و رشد بالا رفته است. اما چون بیکاری و رکود هنوز وجود دارد نمیتوانم نمره بالایی به او بدهم. نه صرفا به خاطر اینکه تورم را توانسته کنترل کند ردش نمی کنم به خاطر اینکه چقدر از اقتصاد کلان کشور به عهده دستگاه اجرایی کشور است؟ چه میزان زیر نظر سپاه، آستان قدس، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان است؟ نهادهایی که یک ریال هم مالیات نمی دهند. اقتصاد ایران یک اقتصاد فاسد و ناکارامد دولتی است که موفق نخواهد شد. صرف نظر از اینکه چه کسی رییس جمهور باشد. برای اینکه از قرن 18 تا به امروز یک نمونه اقتصادی دولتی نشان بدهید که موفق بوده است. این ها دلایلی است که باعث می شود سقف انتظارات من از روحانی بالا نباشد.

او گفت: هر وقت بعد از برجام خارجی ها آمد در ایران سرمایه گذاری کند احمدی نژادی ها و همین الله کرم ها بر سر کسانی چون روحانی و آیت الله هاشمی فریاد کشیدند که ای وای ایران از دست رفت. در آخر در حوزه توسعه سیاسی به روحانی نمره 8 می دهم. برای آزادی مطبوعات، برای انتخابات آزاد و مساله حصر روحانی را رد می کنم. گفته می شود مگر حصر و زندانیان سیاسی و درست روحانی است؟ من می گویم که من عقلم می رسد که این مسائل دست روحانی نیست اما از روحانی انتظار داشتم که لااقل در این 4 سال حصر را به زبان بیاورد و نشان دهد که دارد به حصر فکر می کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =