«با همین تیم ادامه می‌دهم، همین بازیکنان را برای فصل بعد حفظ می‌کنم، به باشگاه گفتم قرارداد تمام بازیکنان فعلی را تمدید کند»

روزنامه خبرورزشی نوشت: این جمله‌ها را هر ساله در آستانه نقل‌ و انتقالات از زبان مربیانی که فصل بعد در تیم فعلی خود می‌مانند، زیاد می‌شنویم و حالا دیگر هم گوینده و هم شنونده می‌دانند این حرف‌ها تعارف است و البته پشت این تعارف، استراتژی خاصی نهفته است.

در هفته‌های پایانی بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است، استرس می‌گیرند و بیشتر به حفظ سلامتی‌شان فکر می‌کنند تا نتایج تیم و «تمام‌تان را می‌خواهم» و «فصل بعد با شما ادامه می‌دهم» راهی است برای غلبه بر این استرس و تغییر تفکر بازیکنی که می‌ترسد سلامتی‌اش را در هفته‌های پایانی به خطر بیندازد.

لیست مازاد احتمالی استقلال
علیرضا منصوریان این روزها همین راه را می‌رود. او می‌خواهد از ظرفیت حداکثری و قابلیت پنهان و آشکار تمامی بازیکنان خود استفاده کند و به آنها «در باغ سبز» نشان می‌دهد اما از همین حالا تقریباً لیست مازاد خود را مشخص کرده است. برابر با شنیده‌های ما، هرایر مکویان، وریا غفوری، لئوناردو پادوانی، فرشید باقری، جابر انصاری و... در لیست مازاد استقلال هستند.

لیست مازاد احتمالی پرسپولیس
برانکو هم تقریباً لیست مازاد خود را می‌شناسد. او هم لیست مازاد پرسپولیس را آماده کرده اما هنوز به مدیران پرسپولیس ارائه نکرده چون طی روزهای گذشته اخبار متنوعی درباره برکناری مدیران عالیرتبه پرسپولیس شنیده است. با این وجود گفته می‌شود شهاب کرمی، سامان نریمان‌جهان، حامد آقایی، درویش‌وند، آرام‌طبع، احسان علوان‌زاده و حتی شاید ربیع‌خواه (با وجود تمام تعریف‌هایی که برانکو از او می‌کند) در پرسپولیس فصل بعد جایی ندارند اما الان دغدغه منصوریان و برانکو لیست مازاد نیست، آنها دغدغه مردانی را دارند که نمی‌خواهند بمانند.

پرسپولیس نگران سروش، کمال، بیرانوند و طارمی
در پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی و کمال کامیابی‌نیا مردانی هستند که برای جدایی وسوسه شده‌اند. بیرانوند می‌گوید از ترکیه پیشنهاد دارد، به سروش رفیعی یک واسطه قول داده کارش را در قطر درست می‌کند و کمال کامیابی‌نیا هم از گوشه و کنار شنیده می‌تواند لژیونر شود. این سه نفر فعلاً تمرکز ذهنی برانکو را به هم زده‌اند، البته بحث طارمی هم مطرح است که تقریباً یک ماه در میان گفته می‌شود مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفته است. در این بین بیرانوند و طارمی قرارداد دارند و اختیار دست پرسپولیس است اما کمال و سروش قرارداد ندارند.

استقلال نگران کاوه و امیدها
استقلال هم شکل دیگری درگیر این ماجراست. کاوه رضایی و امید ابراهیمی فعلاً قصد تمدید ندارند و پیام‌های باشگاه را برای تمدید قرارداد بی‌پاسخ گذاشته‌اند. امید نورافکن هم احتمالاً سرباز می‌شود و این مسئله، در صورت جدایی امید ابراهیمی، مشکلات منصوریان را چند برابر می‌کند. استقلال فعلاً اولویت خود را روی تعیین تکلیف این ۳ نفر گذاشته و می‌خواهد لیست خرید خود را بر اساس این ۳ بازیکن تنظیم کند. ماندن کاوه و امیدها، باعث می‌شود منصوریان دنبال جذب هافبک دفاعی نباشد و در فاز تهاجمی هم به خرید یک مهاجم اکتفا کند.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =