۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴

میزان نوشت: در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو در ابتدای هفته با روند مثبت شروع به کار کردند و در انتهای هفته وارد مدار نزولی شدند.

سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان نه چندان مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند.   *سایپا (خساپا) سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.


پنجشنبه////
 *ایران خودرو (خودرو) 

سهام گروه خودروسازی ایران خودرو در ابتدای یک هزار و 926 سهم بوده که این رقم در پایان با روند کاهشی  به 589 سهم رسیده است و حجم 27 میلیون 257 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 6 میلیون و 471 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.04 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.25 درصد رسیده است.


پنجشنبه////
*زامیاد (خزامیا) 

گروه زامیاد در ابتدای هفته 2 هزار 521 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 607 سهم رسیده است و حجم 51 میلیون 778 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 9 میلیون و 478 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 4.58 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 0.79 درصدی رسیده است.  پنجشنبه////
*پارس خودرو (خپارس)
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 2 هزار و 651 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 954 سهم رسیده است و حجم 69 میلیون 872 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 33 میلیون و 463 سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.86 درصدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند منفی متوقف شد و به کاهش 1.73 درصدی رسیده است. پنجشنبه////
*سایپا دیزل (خکاوه)
گروه سهام سایپا دیزل در اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند مثبت 0.1 درصد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.


پنجشنبه//// *گروه بهمن (خبهمن)
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 522 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  95 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 11 میلیون و 37 سهم به 551 میلیون و 813 سهم در پایان هفته کاهش یافته است. در ابتدای هفته این سهم 4.69 درصد رشد داشته و در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.35 درصدی رسیده است.  پنجشنبه////
*ایران خودرو دیزل (خاور) 

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 948 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 554 سهم رسیده است و حجم 23 میلیون 79 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 7 میلیون و 356 میلیون سهم رسیده است. در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 4.85 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 1.26 درصد رسیده است. پنجشنبه////
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در ابتدای هفته با توجه به جو انتخابات شاخص بورس با روند صعودی روبرو بوده و کلیه نمادهای خودرویی در تالار مثبت معامله شدند و کم‌کم با فروکش کردن خبرهای پیرامون بازار شاهد افت شاخص و روند نه چندان مثبت خودرویی ها و تثبیت بازار بودیم.
وی در ادامه افزود: گروه سایپا و سایپا دیزل دارای ابهاماتی بوده که باید این ابهامات رفع می‌شده و به همین علت تا پایان هفته متوقف مانده و مورد معامله قرار نگرفته است.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به جو مجامع و شرایطی که در آن شاهد هستیم گروه خودرویی فعلا در همین مدار تعادلی باقی می‌ماند تا مجامع شرکت‌های بزرگ این گروه برگزار شود.
گزارش میزان حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل، ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس، کلیه نمادهای بورسی نیز در ابتدای هفته با روند صعودی و در پایان وارد مدار منفی شدند.  

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =