ایرنا نوشت: کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با تصویب لایحه ای تحریم های غری هسته ای علیه ایران را افزایش داد.اقدامی که پیش از این از طرف دولت باراک اوباما رییس جمهوری پیشین امریکا خطری به عنوان ازبین رفتن توافق هسته ای از آن یاد شده بود.

به گزارش ایرنا ، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا این لایحه را با 18 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رساند. این قانون که در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده است با نام 'قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017' یاد می شود.
یکی از موارد مهم درنظر گرفته شده در این قانون، آزمایش های موشک های بالستیک ایران است.
طرح مذکور در هفته های آینده برای رای گیری نهایی به صحن سنای امریکا خواهد رفت.
تارنمای واشنگتن اگزماینر نوشت ،'باب کروکر' رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در توجیه تصویب این طرح افزود که این اقدام واشنگتن را قادر خواهد کرد تا با آنچه که به ادعای وی اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه خوانده و به گفته او منافع آمریکا و متحدین این کشور را به مخاطره خواهد انداخت، مقابله کند.
طرح موردنظر کمیته روابط خارجی مجلس سنا افراد و یا شرکت هایی را که به ادعای آمریکا در برنامه موشکی ایران دست دارند هدف قرار خواهد داد و علاوه بر این ، تحریم های تازه ای را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسدود ساختن دارایی های کسانی که در به اصطلاح معاملات ممنوع تسلیحاتی با ایران دست داشته اند ، پیشنهاد کرده است.
درحالی که طبق نص صریح قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برنامه های موشکی ایران مغایرتی با مفاد توافق نامه هسته ای ایران (برجام) ندارند.
'باب منندز' یکی دیگر از سناتورهای جمهوریخواه حامی این تحریم ها مدعی شده است که آمریکا ضمن روی آوردن به این تحریم ها خواهد کوشید تا از نقض مفاد برجام پرهیز کند.
این درحالی است که باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا و سایر مدافعان آمریکایی برجام ، اعمال تحریم های تازه علیه ایران را خطری برای دوام این توافق نامه دانسته اند.
'جان کری' وزیر خارجه سابق آمریکا نیز روز گذشته در پی اعلام تصمیم وزیر دادگستری آمریکا مبنی بر اعمال چنین تحریم هایی ضمن هشدار به قانون گذاران کشورش گفت که آن ها باید هنگام تصمیم گیری در مورد این تحریم ها خطراتی را که چنین اقدامی برای برجام در برخواهد داشت ، مدنظر داشته باشند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدماسال IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    2 9
    انصافا دولتیها نگن که این تحریمها برخلاف روح برجام هست..چون این واقعا نقض برجام هست .از روح دیگه گذشته..در قطعنامه 2231 که در برجام اومده تحریمهای موشکی به جز موشک قابلیت کلاهک هسته ای باید ظرف مدت 8 سال لغو کامل بشه اما با این لایحه عملا ملغی شدن اونها هم بی فایده هست
    • بدون نام ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      1 0
      كل نظام بايد در مورد تحريمهاي هر روزه بايد بياد پاسخ بده و علتش رو توضيح بده
    • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      2 0
      تحریم موشکی هیچ ربطی به برجام نداره...وقتی روی موشک شعار نوشته بشه همین میشه....