ار.ب.کا: برخلاف اوباما، ترامپ معتقد است بزرگترین دشمن آمریکا ایران است نه داعش

یک روزنامه روسی با ارائه تحلیلی از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه تفاوت اصلی میان دیدگاه ترامپ و اوباما در خصوص ایران را متذکر شد.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه تجاری "ار ب کا"،  در تحلیل خود نوشته است: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دو‌شنبه 23 می از اسرائیل به ایتالیا پرواز کرده و دیدار 4 روزه از خاورمیانه را به پایان رساند. ترامپ طی دیدار از عربستان سعودی و اسرائیل بیش از همه از تهدیدهای مربوط به ایران سخن راند.

دونالد ترامپ در همایش عربی-اسلامی ریاض درخواست کرد انزوای بين‌المللي ایران شدت یافته و تهران را به تأمین مالی تروریسم و حمایت از رژیم اسد در سوریه و درخواست علنی نابودی اسرائیل متهم کرد. ترامپ طی دیدار از اسرائیل هم به ایران حملهور شد. آقای روحانی که دوباره به سمت رئیس‌جمهور ایران انتخاب شده بود سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در ریاض را بیجواب نگذاشت. آقای روحانی اجلاس را "نمایش بدون ارزش سیاسی و عملی" نامید.

لئونید ایسایف متخصص شرق شناس، استاد ارشد مدرسه عالی اقتصاد به "ار ب کا" گفت: ترامپ با اظهارات ضد ایرانی خود رفتاری را به نمایش گذاشت که متحدان خاورمیانه‌ای از وی انتظار داشتند".

بنظر کارشناس، رهبران خاورمیانه وفاداری خود به واشنگتن را به نمایش گذاشته و در مقابل به ضمانت ثبات و دفاع از خود امیدوارند، یعنی احیای اوضاعی که قبل از سرکار آمدن اوباما حکمفرما بود. ولی اوباما نظر دیگری داشت. او فکر می‌کرد خطر اصلی برای آمریکا داعش است، نه ایران و به همین دلیل آماده بود با تهران در مبارزه با تروریسم همکاری کند. ایسایف خاطر نشان می‌کند ترامپ با دیدار و تعارفات خود نشان داد اوضاع در دوران ریاست جمهوری وی از دوران اوباما تفاوت خواهد داشت. ولی این اظهارات به معنی تشکیل ائتلاف واقعی علیه ایران نیست زیرا هیچ کسی خواهان جنگ نیست.

ایسایف می‌گوید پس از دیدار ترامپ از خاورمیانه راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا در این منطقه روشن نشد زیرا کمبود کارشناسان در وزارت امور خارجه ایالات متحده باعث شده ترامپ اوضاع منطقه را بوضوح درک نکند. به همین دلیل ترامپ به امور خاورمیانه بطور کلی و بدون جزئیات توجه می‌کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    1 4
    فتنه ی اصلی منطقه و جهان روسیه ست نه هیچ کشور دیگه بسیار کثیف و جالبه که جدیدا برای مصارف داخلی کشور ما هم بیانیه و نظر و خبر میزنه ای تف به روتون . شمال کشور رو خوردین الان کل کشور رو گرفتین