۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

ایلنا نوشت: اجاره بها تابعی از ارزش ملک است و از آنجایی که قیمت خانه در تهران افزایش قیمت 10 درصدی داشته اجاره بها هم به همین اندازه افزایش می‌یابد.

با گذر از بهار و اتمام ایام امتحانات و گرم شدن هوا و به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن آغاز می‌شود. طبق گفته «حامد مظاهریان» معاون مسکنی وزیر راه و شهرسازی، اجاره بها در سال جاری همچنان زیر نرخ تورم عمومی حرکت خواهد کرد و نهایت افزایش اجاره در بازار مسکن 10 درصد خواهد بود.

طبق گفته کارشناسان، اجاره بها تابعی از قیمت ملک است و اجاره بر اساس قیمت ملک محاسبه می شود. اما در این میان موضوعی که می‌تواند تاثیر گذار باشد میزان تقاضا و حجم عرضه است. حال یکی از عواملی که باعث افزایش اجاره بها در تابستان می‌شود افزایش تقاضا در بازار مسکن است. این در شرایطی است که در تهران چیزی حدود 500 هزار واحد خانه خالی وجود دارد که به بازار اجاره و به بازار فروش وارد نمی‌شود و همین کاهش عرضه موجب گرانی در بازار اجاره می‌شود. البته «حسام عقبایی» رییس اتحادیه مشاوران املاک هم این اطمینان خاطر را داده است که اجاره بهای مسکن بیشتر از 10 درصد بالا نمی‌رود.

در جدول زیر قیمت اجاره بهای خانه های زیر 100 متر در تهران آمده است:


35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    3 14
    چرا قیمت ملک که کاهش مییابد اجاره را کاهش نمیدهند و با توجه به تورم افزایش میدهند؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      14 3
      واسه اینکه قیمت همه چی حداقل20درصدرفته بالاازجمله مسکن.
  • ناصری IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    11 3
    رهن کامل درمرکزشهرمتری حداقل 1تا1/5درشرق متری 1/5تا2درغرب تهران 2تا2/5ودرشمال تهران 2/5تا4تومنه.
  • بیژن اسلوب دوست US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    17 1
    به نظر میرسد بیش از ده درصد افزایش نموده است. و ملت این افزایش را به خوبی و عمیقا حس می نماید.
    • محمد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      7 2
      سلام/ البته اجاره رفته بالا نه قیمت مسکن
  • محسنی GB ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    10 2
    تغیرقیمت مسکن هم تابعی ازتورم است فقط مدتی هست که به دلیل تولیدزیادمسکن درچندسال اخیرافزایش زیادی درشهرهای بزرگ بخصوص تهران نداشته ولی درشهرهای کوچک بشدت ترقی کرده باتوجه به سیاست های اخیردولت نظیردریافت مالیات وغیره بدیهی است که سرمایه گذارسرمایه خودراازبازارمسکن به جهات دیگروبی دردسرترمثل طلا وارزسوق دهدکه هیچ سودی برای جامعه نداردونهایتانیزباکمبودمسکن وگرانی ان روبرو شویم البته مادرتمام اموربیشتربه لحظه وحال مینگریم مثل تولید زیاداتومبیل که با امتیازات فراوان نظیر وام بانکی وتشویق توام بودوبدون توجه به عواقب ان صورت گرفت وحاصل ان الودگی شدید ترهواشدایکاش درتصمیم گیری هاتعمق بیشترمبذول میشد.