ایرنا نوشت: مجتهد فعال سیاسی معروف سعودی گفت :' سلمان بن عبد العزیز' پادشاه عربستان بزودی به نفع محمد بن سلمان ولیعهد جدید کناره گیری خواهد کرد.

مجتهد روزچهارشنبه درصفحه اجتماعی توییتری خود نوشت که ملک سلمان به دنبال خلع محمد بن نایف ولیعهد سابق و تعیین محمد بن سلمان فرزند خود به عنوان ولیعهد جدید در آینده نزدیک کنار خواهد رفت.

وی که به نظر می رسد از اعضای نزدیک به خاندان آل سعود است،افزود: طبق اطلاعات او با اعلام دستورات جدید سلطنتی یک خشم عمومی در خاندان آل سعود وجود دارد اما هنوز مشخص نیست که آیا از داخل این خشم یک نافرمانی و سرکشی علیه فرامین جدید پادشاه عربستان ظهورخواهد کرد یا نه؟

مجتهد مدعی شد که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا از این موضوع اطلاع داشت اما موسسات و نهادهای آمریکایی، کشورهای اروپایی بسیارغافلگیر شده اند.

سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با صدور حکم سلطنتی، «محمد بن‌نایف» را از ولیعهدی برکنار و «محمد بن ‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود به عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد.
پادشاه سعودی همچنین محمد بن ‌نایف را از تمامی مسؤولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن ‌سعود» را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

طبق حکم ملک سلمان، بن ‌سلمان علاوه بر ولیعهدی و معاون نخست‌ وزیر، همچنان تصدی وزارت دفاع را برعهده خواهد گرفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    30 0
    کناره گیری هم نکنه با این سن و سال خیلی زنده نمی مونه.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    0 0
    تاریخ تکرار مکررات است رضا شاه را کنار گذاشتند تا پسرش بیاید و او هم برود وای به حال ولیعهد عربستان
    • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      0 0
      ان شائ الله كه اينگونه باشد