میرکریمی در جشنواره مسکو: جایزه گرفتن از داوری خیلی ساده‌تر است

رضا میرکریمی در نشست خبری جشنواره فیلم مسکو به عنوان یکی از چهار داور بخش رقابتی حضور یافت و از تجربیات متفاوت حضور خود در این جشنواره گفت.

رضا میرکریمی در کنار آلبرت سرا، نویسنده و کارگردان اسپانیایی، یورن جان دونر، کارگردان و تهیه‌کننده از فنلاند و اورنلا موتی، بازیگر ایتالیایی، چهار داور بخش رقابتی اصلی سی‌ونهمین دوره این رویداد سینمایی هستند.

این کارگردان در نشست خبری این رویداد سینمایی گفت: «از این که دوباره و این‌بار در جایگاهی متفاوت به جشنواره بین‌المللی مسکو می‌آیم بسیار خوشحالم و باید به شما بگویم گرفتن جایزه بسیار آسان است، اما فکر کردن به جوایز و انتخاب برندگان کاری بسیار پیچیده‌ای است.»

او که پیش از این دوبار با فیلم‌های «به همین سادگی» و «دختر» جایزه زرین بهترین فیلم جشنواره مسکو را از آن خود کرده است، تاکید کرد: «زمانی که فیلم‌هایم را به جشنواره می‌آورم، این امکان را دارم تا درباره آن صحبت و از آن دفاع کنم؛ اما حالا در مقام داور و با مسئولیت بحث و انتخاب پیرامون فیلم‌ها باید جنبه‌های بسیار زیادی را در نظر بگیرم. اعضای هیئت داوران سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم مسکو بسیار حرفه‌ای و مجرب هستند و ما امیدواریم که به شکلی هماهنگ و کارآمدی با یکدیگر همکاری کنیم.»

فیلم «دختر» آخرین ساخته میرکریمی سال گذشته و در اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم مسکو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را نیز از این رویداد سینمایی از آن خود کرد.

جشنواره فیلم مسکو در بخش‌های رقابتی بین‌الملل، مستند و کوتاه و چندین بخش غیررقابتی از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ ژوئن (یکم تا هشتم تیرماه) در کشور روسیه برگزار می‌شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =