ایسنا نوشت: وزیر خارجه بحرین از اقدام قطر در "فراخواندن ارتش کشورهای خارجی و تشکیل ائتلاف با آنها" انتقاد کرد.

به گزارش سایت سی ان ان عربی، شیخ خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین در توئیت‌های خود درخصوص بحران قطر با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عنوان داشت: تک روی قطر درخصوص تشکیل ائتلاف با کشورهای خارج سیستم منطقه‌ای و یا احزاب تروریستی مانند اخوان‌المسلمین تعهدات این کشور با شورای همکاری خلیج (فارس) را زیر سوال می‌برد.

وی در ادامه افزود: فراخواندن ارتش کشورهای خارجی یک اقدام نظامی است که اوضاع را وخیم تر می‌کند و قطر باید پیامدهای آن را بر عهده گیرد. برخی قدرت‌های منطقه‌ای که فکر می‌کنند مداخله آنها بحران را حل می‌کند در اشتباهند، به نفع این قدرتها است که به سیستم منطقه‌ای موجود احترام بگذارند.

وزیر خارجه بحرین تاکید کرد: ما در سیاستهای قطر شاهد دوگانگی هستیم، این کشور یا باید به سیستم منطقه‌ای و تعهدات دفاعی مشترک با یک هم‌پیمان بین‌المللی بزرگ پایبند باشد یا با مداخله منطقه‌ای موافق باشد. اساس اختلافات با قطر مسائل سیاسی و امنیتی و نه نظامی است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم از تروریسم به بهانه حفظ حاکمیت یک کشور حمایت شود. ما به حاکمیت قطر احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم که این حاکمیت نقض شود اما مانع هر گونه اقدامی در راستای حمایت از تروریسم می‌شویم.

پیشتر وزارت دفاع قطر از ورود اولین گروه از نیروهای ترکیه‌ای به دوحه خبر داده بود.

این وزارتخانه با اشاره به ورود اولین گروه از نیروهای ترکیه‌ای به دوحه، اعلام کرد، این نیروها اولین تمرینات نظامی خود را در گردان "طارق بن زیاد" در شهر دوحه انجام دادند و در آن از تانک استفاده کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =