۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

ایلنا نوشت:مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان در خصوص عدم درج مشخصات کالا بر روی بسته بندی هشدار داد.

مسیح انصاری گفت: در بند 2 ماده 3 قانون حمایت از مصرف کنندگان، همه تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف شده‌اند که اطلاعات لازم از قبیل کیفیت، کمیت، تاریخ تولید و انقضا را به اطلاع مصرف کنندگان برسانند.

وی ادامه داد: رصد بازار که توسط این انجمن صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان قابل توجهی از کالاها و خدمات ارائه شده در سطح کشور این نکات را رعایت نمی کنند که بارز ترین آن در چند ماه اخیر در مورد گوشت قرمز است.

انصادری ادامه داد: در حال حاضر گوشت گوسفند به صورت فروش در قصابی‌ها، بسته بندی شده و بسته بندی وارداتی در بازار عرضه می‌شود اما در بسیاری از این عرضه ها ذکر نشده که آیا این گوشت گوسفند میش است یا نر؟ حتی در فروش گوشت های مخلوط و چرخ کرده فقط گوسفند و گوساله ذکر می شود.

وی تصریح کرد: مورد دیگر که عمومیت بیشتری دارد در خصوص سوسیس و کالباس ها است، در این گروه فقط نوشته می شود فلان درصد گوشت وجود دارد اما میزان استفاده از خمیر مرغ یا دیگر افزودنی‌ها را مشخص نمی کنند. در مورد روغن ها نیز همین طور. در کشور سالانه میزان قابل توجهی واردات روغن پالم داریم اما کمتر محصولی را می بینیم که ذکر کرده باشد در این محصول از روغن پالم استفاده شده بلکه به جای آن ذکر می کنند از روغن گیاهی یا روغن نباتی استفاده شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان تصریح کرد: در ساخت روکش شکلات بستنی ها از روغن پالم استفاده می شود اما کمتر کارخانه بستنی سازی این مسئله را در بسته بندی ذکر می‌کند. خارج از فواید و مضرات این نکات ما به دنبال شفاف سازی هستیم و اینک ه قانون رعایت شود. از طرف دیگر از دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی حامی مصرف کنندگان انتظار برخورد با این مسئله را داریم و حتی حاضر هستیم مستندات خود را در اختیار آنها بگذاریم. این حق طبیعی مصرف کننده است که بداند کیفیت کالایی که مصرف می‌کند چگونه است؟

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =