ایرنا نوشت: مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل با اشاره به نیاز فرودگاه اردبیل به بازسازی و اجرای طرح های توسعه ای از بهسازی سطوح پروازی باند قدیم این فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ فخرالدین هاشمی اظهار کرد: این باند از اواخر امسال مورد ترمیم و بازسازی قرار می گیرد و به تبع آن ممکن است چندین پرواز نیز از فرودگاه استان لغو شود ولی برای توسعه آن نیز به این اقدام می باشد.

وی با اشاره به طرح های اجرا شده در فرودگاه اردبیل گفت: ترمینال سفرهای خارجی (حج ) از جمله مهم ترین این طرح هاست که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، برای احداث این ترمینال 2 هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده که با تکمیل آن هشت هزار و 100 مترمربع به فضای پذیرش مسافر فرودگاه افزوده می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل با اشاره به اینکه مساحت فرودگاه اردبیل یک هزار و 200 هکتار است بیان کرد: از این نظر این فرودگاه جزو چهار فرودگاه بزرگ کشور می باشد.
وی با بیان اینکه این فرودگاه هم اکنون مجهز به انواع امکانات ناوبری و سیستم های پرواز می باشد ، گفت: هم اکنون 2 باند متقاطع در این فرودگاه وجود دارد که در کشور بی نظیر است.

هاشمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در فرودگاه اردبیل برای ارتقای سیستم های پروازی افزود: اقدامات زیادی در راستای تعریض باند ، افزایش پرواز و خرید دستگاه هایی چون آیرلس و ILS انجام گرفته است.

مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل در عین حال گفت : بیشتر فرودگاه های کشور ضررده بوده و فرودگاه اردبیل نیز درآمدش کفاف هزینه هایش را نمی دهد و نمی تواند بدون اعتبار و کمک های دولت فعالیت کند.

وی گفت: برای گسترش خدمات و فعالیت های فرودگاه ها نیاز به کمک های دولتی است و با توجه به نقش آن در ایجاد زمینه های اشتغال و توسعه مناطق دولت توجه ویژه ای به ان دارد.

مدیر کل فرودگاه های استان افزود: فرودگاه ها یک زیرساخت نوین محسوب می شوند و به سرعت و با حجم بالا رشد و توسعه می یابد.

وی گفت: در باره فرودگاه اردبیل رشد و گسترش فعالیت های آن می تواند به طور مستقیم برای 100 نفر در سه ساعت و چندین هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشته باشد و تلاش می کنیم با ارتقای زیر ساخت ها در این فرودگاه علاوه بر اشتغالزایی سطح استاندارد های آن را افزایش دهیم.

فرودگاه اردبیل در فاصله 15 کیلومتری شمال شرق شهر اردبیل واقع شده است.این فرودگاه در سال 1370 با با نشست هواپیمای C-130در سال ۱۳۷۰ افتتاح گردید.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =