معاون فرهنگ و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ی بررسی راهکارهای ایجاد کتابخانه های باز در اماکن عمومی ، گفت : تلاش ما این است که کتاب در سبد روزانه خانوار قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،شیراد بسطامی در این جلسه که با حضور نمایندگان ، اداره کل آموزش و پرورش ، دانشگاه عموم پزشکی ، شهرداری و فرودگاه خرم آباد برگزار شد، گفت : کتاب معجزه ی دین ماست که هم در فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ ملی بر آن تاکید بسیار شده است .

وی افزود : در سال های اخیر گرچه با رشد چشمگیر تحصیلات دانشگاهی در کشور مواجه بوده ایم ، اما متاسفانه سرانه ی مطالعه در سطحی بسیار پایین قرار دارد و یکی از مهمترین وظایف دستگاه های متولی فرهنگ ، آموزش و خدمات اجتماعی این است که زمینه های رشد و توسعه ی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را ارتقاء دهند .

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ایجاد کتابخانه های باز در فضاهای آموزشی ، خدماتی ، عمومی و به طور کل مراکز پر رفت و آمد را یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و گفت : بسیاری از مردم ما در زمان مراجعه و حضور در این اماکن و فضاها ، ساعات زیادی را سپری می کنند که می توان با تزریق کتاب و ایجاد کتابخانه های باز در این مکان ها ، زمین پر کردن اوقات آنان ، زمینه ی توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را فراهم آورد .

بسطامی خاطر نشان ساخت : فضاهای آموزشی در مدارس و دانشگاه ها ، بیمارستان ها و مراکز درمانی ، اتوبوس ها، پارک ها و فضاهای سبز شهری و ترمینال فرودگاه ها و تعاونی های مسافربری از اماکنی هستند که با توجه به رفت آمد بسیار زیاد دانش آموزان ، دانشگاهیان و عموم مردم می تواند در راستای ایجاد کتابخانه های باز ، ساماندهی شده و پس از ایجاد فضای مناسب در راستای تزریق منابع مطالعاتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شوند .

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =