۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شورای رقابت که پیشتر مصوبه‌ای برای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی تصویب کرده بود، این مصوبه را به شرکت‌های خودرو ساز داخلی ارسال کرد.

شورای رقابت روز گذشته مجوز افزایش قیمت تعدادی از محصولات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو را به شرکت های خودروساز ارسال کرد.

در مصوبه تیرماه امسال شورای رقابت قیمت خودروهای پراید و تیبا حداکثر یک تا یک و نیم درصد و قیمت سمند، پژو و تندر 90 غیراتومات 2.5 تا 3 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین در گروه پارس خودرو هم برای دو محصول تندر 90 مجوز افزایش 1.88 درصدی قیمت توسط شورای رقابت صادر شده است.

در همین راستا مهدی جمالی مدیرعامل گروه صنعتی سایپا  در تغییر قیمت برخی خودروهای سایپا گفت:  برخی خودروها مانند ساندرو بدلیل افزایش تقاضا قیمت را تحت تأثیر قرار داد که درخواست ما از رنو برای افزایش تولید در حال بررسی است و اگر تولید آن افزایش پیداکند، مطمئنا قیمت ساندرو پائین خواهد آمد.

وی افزود: در خصوص خودروهای داخلی هم، محصولاتی مانند پراید کمی حاشیه قیمت پیدا کرد که علت آن هم این بود که اعلام شد پراید بزودی از چرخه تولید حذف خواهد شد و به معاونت بازاریابی تاکید شد تا برنامه ریزی برای مدیریت تقاضا صورت گیرد و طبق مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت ها اعمال خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که سرانجام کدام خودرو جایگزین پراید خواهد شد، گفت: سایپا در سالهای گذشته 23 محصول جدید به بازار عرضه کرده و تنوع محصولات در آن بسیار است و برای پراید هم جایگزین های مانند تیبا،رنو کوئیک و ساینا می توانند جایگزین آن شوند و به نظر من تیبا جایگزین مناسبی برای پراید خواهد بود.

وی در خصوص تولید خودروها برقی  در سایپا نیز گفت: تحقیقات و طراحی در مرکز تحقیقات برای تولید خودروهای برقی انجام شده و برای تست و کسب استانداردهای لازم به خارج از کشور فرستاده شده و در صورت کسب استانداردهای لازم و اجازه ساخت بزودی تولید خواهد شد.

 

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 0
    خدايي خوب از مردم سواري ميگيريد پيكان هم توليدش متوقف شد پرايد هم مثل همون هست اگه ما نخوايم شما اصلا توليد كننده باشيد كيو بايد ببينيم