وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران همواره سعی کرده است که به حل مشکلات افغانستان کمک کند گفت: دولت و ملت ما همچنان در کنار مردم افغانستان بوده و آماده ایفاء نقش جدی تر در روند توسعه و بازسازی افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور. عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم روز ملی افغانستان که امشب در سفارت این کشور در تهران برگزار شد گفت: دولت و ملت ایران در سال های جنگ داخلی افغانستان همواره در کنار مردم این کشور بوده است. پس از سقوط طالبان، ایران نقش مؤثری در بازسازی افغانستان داشته است.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی به دولت افغانستان برای نابودی تروریست ها دریغ نمی کند. ایران با وجود تحریم های ظالمانه طی یک دهه گذشته، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی افغانستان اختصاص داده است و آمادگی دارد تا در آینده و متناسب با همراهی جامعه بین المللی و کشورهای منطقه در روند توسعه و بازسازی افغانستان نقش جدی تری ایفا کند.

رحمانی فضلی گفت: ۹۷درصد پناهندگان افغانستانی در شهرهای ایران زندگی می کنند. به اعتراف سازمان های بین المللی، اتباع افغانستان که در ایران زندگی می کنند بهترین شرایط را در مقایسه با اتباع خارجی مقیم سایر کشورها دارند.

وزیر کشور گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات خود با کشورهای همسایه از جمله افغانستان قائل نیست و همواره خواستار رفع موانع موجود در مسیر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری در راستای تامین منافع متقابل است.

وی در پایان گفت: وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را برای توسعه همکاری های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، بانک و بیمه، گمرک و حمل و نقل، صنعت و معدن ، علمی و آموزشی با افغانستان انجام می دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =