تسنیم نوشت:رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به افت قیمت نفت تا پایان سال، مجموعاً از بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومانی در قانون، حدود ۳۰۹ هزار میلیارد آن تحقق پیدا می‌کند.

 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مهمترین بحث امروز کابینه، اظهار داشت: غیر از مواردی که دستگاه‌های مختلف برای امور جاری مطرح کردند و مربوط به طرح‌هایی است که در مجلس بررسی شده و دولت باید تک تک آن را بررسی کند، بخش عمده وقت جلسه امروز، اختصاص به گزارش سازمان برنامه و بودجه و پیش‌بینی منابع و مصارف تا پایان سال بود.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت نفت 50 دلار در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود، مقدار ریالی آن 105 هزار میلیارد است و با توجه به افت قیمت نفت تا پایان سال، مجموعاً از بودجه 346 هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در قانون، حدود 309 هزار میلیارد آن تحقق پیدا می‌کند.

نوبخت با بیان اینکه باید دید چقدر می‌توان از هزینه‌های جاری و عمرانی صرف نظر کرد که بتوانیم بدون کسری، بودجه را پایان ببریم، گفت: از آنجا که بحث مدیریت مالی به وزرای محترم برمی‌گردد، جلسه آینده هم این موضوع ادامه پیدا می‌کند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهل منطق A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    2 0
    کمکهای خارجی را قطع کنید تا بودجه متعادل شود