بهره برداری از یکهزار و 49 واحد مسکن مهر در مازندران

یکهزار و 49 واحد مسکن مهر صبح امروز شنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال طی آئینی در مازندران به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران محمود ذوالفقاری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران در این آیین گفت: سهم استان مازندران از طرح مسکن مهر کشور 73 هزار واحد بود که از این تعداد 66 هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است .
محمود ذوالفقاری افزود: هم اکنون هفت هزار واحد مسکونی در ادامه این طرح با تامین زیرساخت های مورد نیاز از محل اعتبار دولتی و دستگاه های مختلف مربوطه نیز در دست احداث است .
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران بزرگترین مشکل مسکن مهر این استان را جانمایی نادرست وغیر کارشناسی طرح دانست و گفت: این مساله باعث شده تا دولت هزینه های زیادی را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر جهت حمایت از اقشار کم درآمد به عنوان متقاضیان اصلی این واحدهای مسکونی متحمل شود .
به گفته وی مشکل در جانمایی مسکن مهر استان در حالی است که فضای خالی برای اجرای این طرح در نزدیکی شهرهای استان وجود داشت که امکان تامین خدمات زیرساختی برای آنها مهیاتر بوده و می توانست مناطق خوبی برای اجرای این طرح باشد .
ذوالفقاری افزایش تسهیلات از 300 میلیون به 400 میلیون ریال و حذف بند (ج) برای متقاضیانی که سابقه دریافت تسهیلات دولتی داشتتند را مهمترین اقدام دولت یازدهم برای واگذاری مسکن های مهر فاقد متقاضی جهت جلوگیری از هدررفت سرمایه های بیت المال عنوان و تاکید کرد: در صورت فراهم سازی زیرساخت ها در مجموعه های ساختمانی مسکن مهر با استقبال متقاضیان مسکن مواجه می شویم .
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان ساخت : از تعداد یکهزار و چهل و نه واحد مسکن مهر افتتاح شده، تعداد 385 واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 350 واحد در حوزه شهرهای زیر 25 هزار نفر و 314 واحد در محدوده بافت فرسوده قرار دارد .
وی افزود : در بخش تعهدات دولتی شامل ، قراردادهای تفاهم نامه سه جانبه - تعاونی و خود مالک در شهرهای آمل ، امیرکلا ، بهشهر ، بابلسر ، تنکابن ، جویبار ، ساری ، رامسر ، قائمشهر ، محمودآباد ، نکاء ، نور و نوشهر با هزینه ای بالغ بر 5500 میلیون ریال افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفت .
پروژه مسکن مهر با هدف ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد از سال 86 آغاز شد و تا به امروز یک میلیون و 960 هزار واحد احداث شده است.
گفتنی است : فاز اول پروژه 476 واحدی شقایق ساری تعداد 120 واحد بصورت نمادین افتتاح گردید . قابل ذکر است این پروژه دارای سه پست برق 500 و انشعاب آب و گاز و دو پکیج تسویه فاضلاب و پست 500 خط مخابرات می باشد .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =