ایسنا نوشت: سینیاد موریسی شاعر ایرلندی موفق به کسب جایزه بهترین مجموعه شعر در جوایز فوروارد ۲۰۱۷ شد.

به گزارش گاردین، جایزه فوروارد به‌عنوان یکی از مهمترین جوایز ادبی در عرصه شعر، برندگان سال ۲۰۱۷ خود را در حالی شناخت که جایزه ۱۰ هزار پوندی بهترین مجموعه شعر به «در توازن» ششمین مجموعه نوشته سینیاد موریسی شاعر اهل ایرلند شمالی اعطا شد.

هیئت داوران جایزه فوروارد مجموعه کتاب شعر «در توازن» را مجموعه‌ای سرشار از انرژی معرفی کردند که تحت تاثیر گستردگی، ظرفیت و انعطاف‌پذیری آن قرار گرفتند و معتقدند این کتاب مجموعه‌ای است که خوانندگان تا سال‌های طولانی به آن مراجعه خواهند کرد.

امیلی بری، نوار الصدر، تارا برگین و مایکل لانگلی شاعر ۷۷ ساله ایرلندی نیز دیگر نامزدهای بخش بهترین مجموعه شعر جوایز فوروارد بودند.

موریسی در سال ۲۰۱۴ و با مجموعه شعر قبلی‌اش با نام «انطباق» نیز جایزه تی‌اس الیوت را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده بود.

اما در سایر بخش‌های این جایزه ادبی، این پترسون برای شعر «بسیار هیچ چیز» که در واقع مرثیه‌ای برای همسر درگذشته‌اش جنی دیسکی است، جایزه بهترین ۱۰ هزار پوندی بهترین قطه شعر را از آن خود کرد و جایزه بهترین مجموعه شعر اول نیز به ارزش پنج هزار پوند به «آسمان شب با زخم‌های خروج» نوشته اوشن ووانگ شاعر متولد ویتنام رسید.

جایزه ادبی فوروارد اولین‌بار سال ۱۹۹۱ با دو هدف اصلی افزایش تعداد مخاطبان شعر و همچنین معرفی و تشویق شاعران نوقلم در سطح انگلستان و ایرلند اعطا شد و هر سال سه برنده را در بخش‌های بهترین مجموعه شعر، قطعه برگزیده و بهترین کتاب شعر اول معرفی می‌کند.

از برندگان سرشناس و پیشین این جایزه ادبی می‌توان به تد هیوز، کارول آن دافی، دون پترسون و شین اوبراین اشاره کرد.

58243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =