۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸

ایرنا نوشت: روسیه از تصمیم خود مبنی بر پرتاب آزمایشی موشک قاره‌پیمای جدید 100 تنی به نام «سرمت» یا ار.اس-28 با برد بیش از 11 هزار کیلومتر خبر داد.

وزارت دفاع روسیه قصد دارد تا پایان امسال، دو موشک از این نوع را از پایگاه فضایی نظامی پلستسک (واقع در استان آرخانگلسک در شمال غرب روسیه) پرتاب کند.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو امروز دوشنبه به نقل از منابع نظامی روس نوشت: موشک قاره پیما با سوخت مایع سرمت از مدتی پیش برای پرتاب آزمایشی آماده شده بود اما پرتاب آن به دلیل وجود مسائلی در سکوی زیرزمینی و خود موشک به تعویق افتاد.
در گزارش این روزنامه خاطرنشان شده است: برنامه استفاده از این موشک قاره پیما با توجه به نتایج پرتاب آن اصلاح خواهد شد.
رسانه های روسی پیشتر اعلام کرده بودند که موشک قاره پیمای سرمت در سال 2018 به ارتش روسیه داده خواهد شد.

پیشتر «ویکتور یسین» فرمانده سابق نیروی موشک های راهبردی روسیه در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو گفته بود که موشک‌های قاره پیمای سرمت جایگزین موشک‌های قدرتمند «RS-20V Voevoda» که در ناتو «SS-18 Mod.3 Satan» نام دارند، خواهند شد.

موشک‌های قاره پیمای «وویه ودا» بیش از 25 سال است که در خدمت ارتش روسیه بوده و قادر به حمل 10 مگاتن کلاهک هسته‌ای است؛ این موشک ها دارای بردی حدود 10 هزار کیلومتر هستند.

ژنرال ویکتور یسین همچنین گفت که موشک جدید سرمت باید قادر به رسیدن و اصابت به اهدافی در قطب شمال و جنوب باشد بنابر این برد پرتاب باید به طور قابل توجه و در قیاس با موشک‌های قبلی افزایش یابد.
به گفته وی، این موشک قاره پیمای جدید همچنین به سامانه ضد دفاع موشکی نیز مجهز خواهد شد و در آینده قادر به نبرد برابر سلاح‌های فضایی می‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =