وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین بازدید خود از اجراهای جشنواره موسیقی فجر نسبت به فقدان رویه ثابت به صحنه رفتن بانوان هنرمند در کنسرت‌های شهرستان و برخی از حاشیه های موسیقی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب ۲۵ دی ماه در سومین بازدید پیایی خود از اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نسبت به موضوع اجازه نداشتن حضور بانوان نوازنده در کنسرت های شهرستان با ابلاغ مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از استان ها و برخی از حاشیه های جشنواره موسیقی فجر از جمله نحوه معرفی دبیر آینده، بودجه و برخی از مسایل دیگر واکنش نشان داد.

صالحی با حضور خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات وزارت ارشاد پیرامون ماجرای محدودیت حضور بانوان نوازنده در اجراهای زنده شهرستان ها و برخی از دستورالعمل های مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها درباره این موضوع گفت: تدوین دستور العملی که طی آن اجراهای مورد نظر حوزه موسیقی در شهرهای مختلف کشور از یک قانون تبعیت کنند نیازمند بررسی و اجرایی کردن آن در مرکز است. به هر ترتیب در این نوع موارد حتما باید رویه عمومی به عنوان معیار مورد نظر قرار گیرد و به طور طبیعی اگر اتفاقاتی خارج از این رویه انجام بگیرد نیز نباید بار دیگر اتفاق بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حتما اگر مساله ای خلاف آن دستور العمل و رویه عمومی باشد مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همکاران من در وزارت خانه حتما پیگیر قضیه خواهند بود. به هر حال اجرای صحنه ای بانوان برای بانوان همان مسیری است که در همه استان ها باید با یک رویه عمل شود. قطعا از نظر ما حضور نوازنده خانم روی صحنه کنسرت های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا هم باید با همین رویه نسبت به حضور هنرمندان خانم روی صحنه اقدام کنند. در حوزه تک نوازی هم ما دستورالعمل هایی داریم که در همه جای کشور به صورت یکسان وجود دارد.

او یادآور شد: به هر ترتیب من از آقای حسینی به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم دستورالعمل های مربوط به اجرای زنده بانوان نوازنده در اجراهای صحنه ای شهرستان ها به صورت کاملا شفاف تدوین شود. ضمن اینکه همه مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیز بر اساس این دستور العمل کارها را انجام داده و پای این داستان باقی بمانند. به هر حال ما در این حوزه گفتگوهای زیادی نیز انجام داده ایم و امیدوارم با جدیت آقای حسینی این دستورالعمل ها به صورت واحد در تمامی استان ها اجرایی شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 0
    عمل مهم است چنانچه میبینم کسی به بخشنامه و قانون اهمیت نمیده.