کمیته اطلاعاتی سنا خواستار دسترسی به همه اسناد ستاد انتخاباتی ترامپ شد این در حالی است که داماد رئیس جمهوری ایالات متحده در رابطه با پرونده روسیه ، نقل محافل سیاسی شده است.

اختلافات داخلی ایالات متحده آمریکا وارد مرحله تازه ای شده است، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور جیمز کومی رئیس اف بی آی را برکنار کرد، فشار ها بر روی ارتباط روسیه با اعضای کابینه ترامپ و دخالت روس ها در انتخابات این کشور بیشتر شد. مشاجرات سیاسی حول محور این موضوع بالا گرفته است و سنای آمریکا کما فی سابق پیگیر این پرونده است.در همین زمینه خبرگزاری رویترز از واشنگتن،  روز جمعه گزارش داد کمیته اطلاعات سنای آمریکا که در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تحقیق می کند، همه اسناد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را از آغاز فعالیتش در سال 2015 درخواست کرده است. واشنگتن پست به نقل از دو منبع آگاه نوشت کمیته اطلاعاتی سنا هفته گذشته انتقال همه اسناد، رایانامه‌ها و مکالمات تلفنی ضبط شده را که در آرشیو ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ موجود است، خواستار شده است.

در همین حال جرالد کوشنر همسر ایوانکا ترامپ، به شدت زیر ذربین اف بی ای رفته است به طوری که روز گذشته شبکه های خبری آمریکا محور تحلیل های خود را به کوشنر این مرد جوانی که به تازگی وارد سیاست شده است، اختصاص دادند. اخبار روز گذشته حاکی از آن است که داماد رئیس جمهوری آمریکا در پی تماس محرمانه با کاخ کرملین بوده است.

در این رابطه وب سایت خبرگزاری رویترز نوشته است که طبق گزارش های رسیده هفت مقام سابق و فعلی آمریکا این تماس های صورت گرفته را تایید کرده اند. اما برخی از مطبوعات و شبکه های خبری از جمله وب سایت شبکه خبری بی بی سی این خبر را تایید نکرده  اند. رویترز در این گزارش می گوید که کوشنر دست کم سه تماس افشا نشده در جریان کمپین ریاست جمهوری سال 2016 با سفیر روسیه داشته است.

پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؛ داماد ترامپ زیر ذره بین اف بی آی

در این رابطه بی بی سی نوشته است: پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره روابط داماد دونالد ترامپ با روسیه است. اف بی آی میخواهد ببیند آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده یا نه. تحقیقاتی که آقای ترامپ توطئه و دسیسیه چینی علیه خود خوانده.

داماد ترامپ راه‌اندازی خط ارتباطی محرمانه با روسیه را مطرح کرده بود

در گزارش های که در خصوص رابطه کوشنر با روس ها آمده، این است که در ماه دسامبر، جارد کوشنر، داماد و مشاور آقای ترامپ از سرگی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا خواسته تا یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.

این خط تماس محرمانه برای مذاکره در مورد سوریه و سایر سیاست‌ها پیشنهاد شده است. نیویورک تایمز می‌گوید چنین خط ارتباطی شکل نگرفته است.

وکیلان آقای کوشنر گغته‌اند که موکل آنها آماده است تا اطلاعات مربوط به دیدار با آقای کیسلیاک را در اختیار نمایندگان کنگره آمریکا بگذارد. آنها در عین حال خاطرنشان کرده‌اند که آقای کوشنر تماس‌های تلفنی با آقای کیسلیاک در حد فاصل ماه‌های آوریل تا نوامبر (پیش از برگزاری انتخابات آمریکا) را به یاد نمی‌آورد.

ادعاهای جدید در مورد آقای کوشنر را روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست مطرح کرده‌اند.
آقای کوشنر تا کنون در مورد این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده است.

گفته شده است که آقای کوشنر در چارچوب پرونده روسیه تحت تحقیقات پلیس قدرال آمریکا قرار دارد.

طبق گزارش‌ها، بازرسان پرونده بر این باورند که آقای کوشنر اطلاعاتی در اختیار دارد و البته خاطرنشان کرده‌اند که او لزوما متهم این پرونده نیست.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند در دیداری که برقراری خط ارتباطی محرمانه مطرح شده، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشته است. این دیدار در برج ترامپ در نیویورک برگزار شده است.

واشنگتن پست پیشتر گفته بود که بازرسان اف‌بی‌آی روی دیدار سال پیش آقای کوشنر با سفیر روسیه و همچنین دیدارش با سرگی گورکف، یک بانکدار روس متمرکز شده‌اند.

مایکل فلین در ماه فوریه پس از آن که معلوم شد در مورد تماس‌هایش با روس‌ها دروغ گفته، مجبور به استعفا شد.

مقام‌های اطلاعاتی روسیه بر این باورند که روسیه تلاش کرد انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته به نفع آقای ترامپ رقم بخورد. آقای ترامپ موفق شد هیلاری کلینتون را شکست دهد.

با توجه به درخواستی که سنای آمریکا از ترامپ  کرده است ایا رئیس جمهوری ایالات متحده از این بحران داخلی خارج می شود؟ آیا این پسر جوان که تازه قدم به دنیای سیاست گذاشته است از شر اف بی ای خلاص می شود یا خیر؟ در همین رابطه روز گذشته هیلاری کلینتون وضعیت بغرنج داخلی ترامپ را به نیکسون تشبیه کرد و گفت به سرنوشت سیاسی رئیس جمهور اسبق ایالات متحده دچار خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما EE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    45 3
    رییسی هم قبل از انتخابات با نماینده پوتین دیدار داشتن . واقعآ از رشد تحجر و اسلامگرایی تو ایران چه کشورهایی سود میبرن ؟