روز جمعه خبر رسید کمپانی برادکام/ Broadcom پیشنهاد خرید تراشه‌ساز آمریکایی، کوآلکوم/Qualcomm را مطرح کرده است.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، امروز فایننشیال تایمز به نقل از مدیران کوآلکوم نوشته است آنها فعلا ترجیح می‌دهند مستقل بمانند. این جمله به معنای جلوگیری از غرق شدن بیشتر ارزیابی شده است، چرا که کوآلکوم با دو پرونده ضدتراست و همچنین درگیری با اپل روبروست که به معنای واقعی کلمه در آنها غرق شده است.

اما خبر پیشنهاد 100 میلیارد دلاری برادکام برای خرید کوآلکوم، رقیب بزرگ در بخش تراشه‌های بی‌سیم می‌تواند رکوردشکن شود و شاهد حضور یک کمپانی 200 میلیارد دلاری باشیم که قرار است از سنگاپور (ماجرای انتقال برادکام به آمریکا) به امریکا منتقل شده تا هم مالیات کمتری بپردازد و هم پایه‌های قدرت خود را روی کوالکوم محکم‌تر کند.

اولین اتفاق بعد از ادغام این دو کمپانی انحصار بازار تراشه‌های موبایل است که ممکن است با مخالفت‌های جهانی به خصوص از سوی چینی‌ها روبرو شود. امابه دلیل استراتژی آمریکایی‌سازی که ترامپ دنبال آن است، در داخل امریکا با مخالفت کمتری روبرو شود.

پیشنهادی که مطرح شده به ازای هر سهم 70 دلار است که 75 درصد آن نقدا پرداخت خواهد شد. برادکام همچنین وعده داده است تا خرید NXP توسط کوآلکوم به قیمت 38 میلیارد دلار را با پرداخت نقدی کامل خواهد کرد و پرونده ضدتراست درباره این خرید را می‌بندد.

بسیاری از تراشه‌های موبایل در گوشی‌های معروف از جمله آیفون ایکس توسط برادکام ساخته شده است و حرکت به سوی تراشه‌های اینترنت اشیاء، تراشه‌های نسل پنجم 5G و ... نشان از قدرت برادکام در بازار دارد که می‌تواند بعد از ادغام کوآلکوم، رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد.

 

مالنکوف مدیر اجرایی کوآلکوم

 

(عکس خبر ترامپ پشت سر مدیر اجرایی برادکام)

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    6 0
    اینها همش سیاستهای اقتصادی ترامپ هست که تلاش داره صنایع بزرگ و پردرامد رو به آمریکا بیاره.