برخورد با دفاتر سودجو و مجریان تور زلزله در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از برخورد با متخلفان و سودجویانی که به بهانه «گردشگری سیاه» به برگزاری تور بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب ایران اقدام کرده‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران، در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری تور به مناطق زلزله‌زده با عنوان «راه‌اندازی تور زلزله‌گردی سرپل‌ذهاب توسط شرکت‌های توریستی!»، رجبعلی خسروآبادی اعلام کرد: با توجه با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای غیرمجاز در مناطق زلزله‌زده توسط رییس پلیس راهور ناجا، برگزاری هرگونه تور و بازدید از این مناطق بدون هماهنگی امکان‌پذیر نبوده و با دفاتر متخلف برخورد می‌شود.

وی گفت: براساس دستورالعمل صادر شده به منظور امدادرسانی هرچه سریع‌تر به مناطق زلزله‌زده و ممانعت از تجمع افراد فاقد مسؤولیت در این مناطق، پلیس راه اجازه تردد وسایل نقلیه فاقد مسؤولیت در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده را نخواهد داد و فقط سازمان‌های امدادی کشور مثل هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده اجازه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند، هرگونه حضور فیزیکی غیرضروری در منطقه باعث اختلال در امر ترافیک بوده و روند خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

او همچنین اظهار کرد: براساس ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مسافر موظف‌اند در آن قرارداد تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام باید مشخص باشد که تامین این شرایط در تور مناطق زلزله زده غیر ممکن است.

خسروآبادی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر برگزاری این تور توسط دفاتر پایتخت مشاهده نشده، ولی در صورت مشاهده با دفاتر متخلف برخورد خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =