مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچگونه محدودیتی در فعالیت خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی انجام نگرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسات رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم عکاسی از حواشی جلسات علنی یکی از موضوعاتی بود که مخاطبان بسیاری داشت و در برخی موارد نیز همان عکس‌ها خود محور حواشی دیگر می شد از جمله عکس هایی که از گلابی خوردن نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه منتشر شد. انتشار این عکس ها موجب شد تا این نماینده مجلس در تذکری نسبت به آن واکنش نشان دهد و حتی در این راستا خبرنگاران را فضول خطاب کرد. پس از این تذکر بود که غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت  از طرحی برای محدود کردن خبرنگاران و عکاسان خبر داد.

محدويتي براي رسانه ها اعمال نخواهد شد

مديركل فرهنگی و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي اظهارات و مطالب منتشرشده در خصوص محدودسازي فعاليت خبرنگاران و عكاسان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تكذيب مطلب يادشده اظهارداشت: براساس اصل 69 قانون اساسي كه مذاكرات مجلس شوراي اسلامي بايد علني باشد و گزارش كامل آن از طريق راديو و روزنامه رسمي كشور براي اطلاع عموم منتشر شود ، از ابتداي انقلاب تاكنون اين اصل خردمندانه قانون اساسي مورد توجه و اجرا بوده است و در هيچ برهه اي نيز محدوديتي اتخاذ نشده است.

مهدی کیایی با بیان اینکه اين اصل بدنبال آن است كه مردم بتوانند مذاكرات علني را استماع كرده و با قوانين مصوب و گزارشهاي مجلس شوراي اسلامي آشنا و از روند قانونگذاري در كشور مطلع گردند گفت: در واقع قانونگذار ، با عقل و تدبير و خرد رفتار كرده و تاكيد كرده است كه مجلس شوراي اسلامي، بمثابه يك اتاق شيشه اي است ، كه وقايع آن مي بايست بطور كامل و شفاف براي ملت آشكار وعلني باشد و مردم كه خود صاحبان اصل انقلاب و مجلس مي باشند ، در جريان روند قانونگذاري در كشور قرار بگيرند. در همین راستا خبرگزاری خانه ملت نیز از مدتی قبل اقدام به انتشار تصویری و زنده همه جلسات علنی مجلس از طریق سایت برای مخاطبان داخل و خارج کرده است.

او تاکید کرد: طرح محدود كردن فعاليت عكاسان پارلمان بطور قطع ايده خوبي نبوده و مانند مواقع ديگري که اين طرح مطرح شده بود اين بار نيز مورد قبول مجلس شوراي اسلامي نیست و قوه مقننه با محدودسازي فعاليت رسانه ها مخالف مي باشد.


کیایی در مورد عکس‌هایی از سلفی گرفتن برخی نمایندگان با موگرینی در مراسم تحلیف و عکس هایی که این روزها از حواشی جلسات رای اعتماد منتشرشد ، گفت: هرچند بهتر بود که در روز تحلیف آن عکس سلفی گرفته نمی شد و خود نماینده مورد نظر هم از این موضوع اظهار تاسف و عذرخواهی کرد ، اما متاسفانه اقدامات برخی رسانه ها به گونه ای بود که اصل موضوع تحلیف و شکوه و عظمت حضور بیش از 100 هیات عالی رتبه خارجی در مراسم ، که در نوع خود بی نظیر بود و نشان دهنده جایگاه و موقعیت ایران در عرصه جهانی است ، به حاشیه کشانده شد.


وی با بیان اینکه طبیعی است که رفتارهای کلامی و غیرکلامی افراد شاخص اعم از ورزشکاران، هنرمندان ، نخبگان و سیاستمداران همیشه مورد دقت و کنکاش رسانه ها و مردم است و طبیعتا این افراد بایستی دقت بیشتری بر اعمال و رفتارهای کلامی و غیر کلامی خود داشته باشند ، تاکید کرد : انتظار این است که رسانه ها نیز تنها به دنبال سوژه های حاشیه ای نباشند و اصل بر فرع ترجیح داده شود.


وي خاطر نشان ساخت در طول روزهاي گذشته كه دستور كار مجلس شوراي اسلامي بررسي برنامه پيشنهادي وزاري كابينه در كميسیونها و صحن علني مجلس بود، جلسات بطور متوالي و بي وقفه و گاه تا 12 ساعت درروز به طول می انجامید و رسانه ها انتظار می رود از بزرگنمايي برخي موضوعات ساده و کم اهميت پرهيز كنند.


وي در پايان تاكيد كرد: طرح موضوع محدود كردن فعاليت عكاسان صحیح نبوده و همواره هيات رئيسه و نيز عموم نمايندگان محترم مجلس ، حامی فعاليت مناسب تر رسانه ها در پوشش اخبار قوه مقننه هستند.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =