ایلنا نوشت: نماینده مردم قزوین گفت:‌ در صورتی که عقیم‌سازی با رضایت خود فرد صورت گیرد و پیش از آن ملاحظات و مسائل شرعی مربوط به این رویکرد دیده شده و در نظر گرفته شود، می‌تواند به ساماندهی این گروه حساس و به شدت آسیب‌پذیر جامعه یاری برساند.

سیده حمیده زرآبادی با اشاره به معضل کارتن‌خوابی و گورخوابی، نسبت به وضعیت زنان بی‌خانمان ابراز نگرانی کرد و گفت: نمی‌توان نسبت به مسئله زنان کارتن‌خواب، گورخواب و بی‌سرپرست بی‌تفاوت بوده و مشکل این گروه از جامعه را صرفا مشکل خود این افراد بدانیم چرا که وضعیت نامساعد این افراد در جامعه نیز تاثیرگذار بوده و مشکلاتی با خود به همراه می‌آورد.

او با بیان اینکه عدم ساماندهی زنان کارتن‌خواب و گورخواب عواقب و معضلاتی برای جامعه به همراه دارد، اظهار کرد: اگر برخی نهادها برنامه‌هایی برای پیشگیری از بارداری این زنان دارند حتما باید ملاحظات آن از جمله رضایت آنها را مورد توجه قرار داد.

عقیم‌سازی زنان کارتن خواب با رضایت خودشان موجب ساماندهی این گروه حساس می‌شود

نماینده اصلاح طلب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به هر حال فرزندآوری در چنین شرایطی علاوه بر مشکلات اجتماعی، معضلات و مشکلاتی برای خود این افراد نیز به وجود می‌آورد. در صورتی که عقیم‌سازی با رضایت خود فرد صورت گیرد و پیش از آن ملاحظات و مسائل شرعی مربوط به این رویکرد دیده شده و در نظر گرفته شود، می‌تواند به ساماندهی این گروه حساس و به شدت آسیب‌پذیر جامعه یاری برساند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقها و علمای دینی باید مسائل شرعی مربوط به این طرح را مورد بررسی قرار دهند، گفت: طبیعتا اجرای اصولی طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان می‌تواند در مسیر حل بسیاری از معضلات و مشکلات این افراد راهگشا باشد و علاوه بر آن از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرزندآوری در شرایط نامساعد اجتماعی و در حالی که اوضاع برای تربیت این فرزندان مهیا نبوده، حل کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نتایج مثبت اجرای اصولی طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان در دو سطح فردی و اجتماعی، یادآور شد: آنچه مسلم است این زنان شرایط مطلوبی چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی برای تربیت فرزند ندارند و در صورتی که بخواهیم احتمال توفیق این مادران در تربیت فرزندانشان را نسبت به دیگر مادران بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که طبیعتا درصد سلامت روانی و اجتماعی فرزندانی که توسط مادران بی‌خانمان تربیت می‌شوند، نسبت به افرادی که در خانواده‌های معمولی و در شرایط مناسب رشد و پرورش می‌یابند بسیار کمتر خواهد بود.

دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال زنان آسیب‌پذیر عمل کنند

زرآبادی با تاکید بر اینکه بنا بر احتمالات منطقی جلوگیری از فرزندآوری زنان بی‌خانمان با رضایت آنها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و انتقال این آسیب‌ها به نسل‌های بعدی موثر خواهد بود، گفت: به هر حال در صورت عدم جلوگیری از فرزندآوری این زنان، افرادی وارد جامعه می‌شوند که از امکانات حداقلی که در خانواده باید در اختیار فرد گذاشته شود، محروم بوده و طبیعتا این مساله در افزایش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است. این در حالی است که تمامی مسئولان در دولت و همچنین مجلس و دیگر نهادهای تصمیم‌گیر همچون شهرداری، نسبت به این افراد مسئولیت دارند و همگی موظفیم با ساماندهی آنها نسبت به کاهش مشکلات این افراد و نیز آسیب‌های اجتماعی ناشی از وضعیت زندگی نامساعد آنها اقدام کنیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =