پیام‌های تسلیت مدیران هنری برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

سارمان‌ها و مدیران فرهنگی درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیران و مسئولین فرهنگی کشور در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام‌های تسلیتی منتشر کردند.

از جمله خانه سینما به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«اناالله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم، یک تن کم

از شمار خرد، هزاران بیش

شخصیتی مومن، سخت کوش، مقید و متعهد به آرمان های سترگ انقلاب اسلامی ایران، جهان فانی را ترک کرد و همه ما سینماگران را در سوگی عظیم قرار داد.

فقدان این عالم بزرگ را به ملت ایران تسلیت عرض می کنیم و برای ایشان غفران الهی را مسئلت می کنیم.

خانه سینمای ایران به پاس احترام و با قدردانی از خدمتگزاران ایران اسلامی با همه اعضا خود در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی حاضر خواهد شد.»

همچنین علیرضا حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت.

در پیام او آمده است: 

«در بحبوحه آمادگی برای برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، همه همکاران جشنواره را در بهت فرو برده است. حمایت ایشان از سینما و سینماگران در سال‌های دور و نزدیک زبانزد اهالی هنر بوده و فقدان حضور ایشان، جامعه سینمایی را سوگوار کرده است.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ سینمای ایران و به نمایندگی از سوی جشنواره فیلم فجر، درگذشت این شخصیت مجاهد را تسلیت می‌گویم.»

اداره کل هنرهای تجسمی دیگر نهادی بود که درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است: 

«حیات پربار حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پیوسته آرزوی سربلندی سرزمین اسلامی ایران را داشت، فقدان تلخش را ناگوارتر می‌نماید. هم عزای با دوستدارانش، نام بلند و یاد ارجمندش را گرامی می‌داریم که خاطره‌اش در برگ برگ تقویم انقلاب نگاشته‌ شده است...»

دفتر و انجمن های تجسمی و همچنین ستاد برگزاری نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی به مناسبت درگذشت آیت الله رفسنجانی پیامی منتشر کردند.

در این پیام تسلیت آمده است:

«انقلاب اسلامی ایران و تاریخ معاصر کشور با نام و نقش موثر آیت الله هاشمی رفسنجانی عجین است و فعالیت های ایشان در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن تا امروز بر شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هنری تاثیرگذار بوده و فرصت هایی را برای توسعه ایران اسلامی فراهم کرده است.

ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مسئولان کشور، خانواده ایشان و مردم عزیز و آرزوی علو درجات برای ایشان از درگاه خداوند متعال، همراه با گروه های مختلف مردم در مراسم تشییع پیکر آن فقید با یار انقلاب اسلامی وداع می کنیم.»

پیام جشنواره هنرهای تجسمی هم به این شرح است:

««ضایعه اسف بار ارتحال همسنگر رهبر معظم انقلاب و یار دیرین امام را به ایران اسلامی و خانواده معظم ایشان تسلیت عرض می کنیم. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، پشتوانه تکرارناپذیر برای انقلاب بود و عروج ملکوتی ایشان دوستداران آن عالم فقید را به سوگ نشاند.»

بنیاد فرهنگی، هنری رودکی نیز در پیامی، رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 در متن پیام این بنیاد آمده است:

«ایران بدون هاشمی ...
یعنی سوت و کور، یعنی لباس تیره بر تن حتی درخت‌های شهر، یعنی بغض فرو خورده.
ایران بدون هاشمی یعنی، خاطره‌ای به چاپ نرسد و هیچ دلی به حرف کسی قرص نشود.
ایران بدون هاشمی سرش درد می‌کند که بگوید: "مرگ درخت، مرگ تمام شکوفه هاست اما... با مرگ یک درخت این باغ، بی‌شکوفه نمی‌ماند!
بنیاد رودکی درگذشت یار امام و انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به ملت غیور ایران و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کند.»

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در صفحه اینستاگرام خود درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته است.

تابش نوشته است: «مردی که در سایه‌ دین‌مداری و آموزه‌های ناب قرآن عزت گرفته بود، در عالم پر تلاطم سیاست اهل تدبیر بود. از آنجا که باور داشت می‌توان در دنیای پر هیاهوی سیاست‌ورزی، الهی و توحیدی اندیشید و خداباورانه زیست، چه شکوهمند با عشق به مردم و میهنش، دعوت حق را لبیک گفت. راه پر از خردورزی‌هایش مستدام و پر رهرو باد.»

غلامحسین شاه علی، رئیس مجموعه برج آزادی در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.

خانه موسیقی ایران هم در پیامی این ضایعه را به ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت و از هنرمندان موسیقی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر این شخصیت برجسته نظام دعوت کرد.

مدیر موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در پیامی، ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در پیام عبدالرحیم سیاهکارزاده - مدیر موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر - آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم برجسته، یار دیرین امام، همرزم و همگام مقام معظم رهبری و ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عموم جامعه ایران بخصوص خانواده معظم ایشان تسلیت و از خداوند متعال آرزوی علو درجات را برای ایشان دارم.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =