۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

اعتماد به نقل از علی عبدالعلی‌زاده وزیر اسبق مسکن نوشت:آیت الله هاشمی سرمایه ملی ما بود و از دست دادنش ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

 هوش و ذكاوت اين سياستمدار كمك قابل توجهي به توسعه طرح‌ها مي‌كرد. تنها يك نمونه آن حمايت ايشان از آغاز فاينانس و تامين مالي خارجي براي طرح‌ها بود. سال ١٣٦٨ زمان بررسي بودجه سال بعد ‌بندي در اين سند مالي قيد شد كه طبق آن بنا بود استفاده از منابع مالي خارجي در پروژه‌ها (فاينانس) آغاز شود.

در آن زمان اين طرح مخالفان سرسخت و جدي داشت. دليل‌شان اعتماد بي‌جا به بيگانگان بود. تامين مالي از طريق كشورهاي ديگر به نظرشان كشور را به آنها وابسته مي‌كرد. به خاطر دارم در بودجه ١٣٦٩ تامين مالي چند طرح بزرگ پتروشيمي و پالايشگاهي به فاينانس گره خورده بود. اما برخي فاينانس را فروش ممكلت تلقي مي‌كردند. هاشمي‌رفسنجاني به ميدان آمد. در دفاع تمام قد از فاينانس براي هرگونه حمايت از تصويب اين طرح، اعلام آمادگي كرد. آن زمان مخبر كميسيون برنامه و بودجه مجلس بودم.
 اين طرح را كه به صورت بيع متقابل مطرح شده بود در كميسيون مطرح كرديم. با حمايت آقاي رفسنجاني جلسه‌اي تخصصي برگزار شد و ساعت‌ها به توجيه نمايندگان گذشت اما نتيجه مطلوب بود. سرانجام راي مثبت گرفت و توانستيم استفاده از فاينانس را استارت بزنيم. حضور هاشمي‌رفسنجاني در بسياري از بخش‌ها قابل رديابي است. چه طرح‌هاي اقتصادي، چه سياسي و چه اجتماعي و فرهنگي همه با رنگ توسعه نشاني  از هاشمي دارد.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =