مشخصات فنی ۲۰۷ صندوق‌دار و دنا پلاس که ایران خودرو رونمایی کرد

سرانجام پس از مدت‌ها انتشار تصاویر غیررسمی و گفته‌های فراوان، ایران‌خودرو به صورت رسمی دو محصول جدید خود را در ساختمان ساپکو رونمایی کرد. این دو خودرو دنای جدید و پژو 207 صندوق‌دار هستند که طی مراسمی حدود قیمت و زمان عرضهٔ آنها اعلام شد. این دو خودرو اما چه مشخصات فنی دارند؟

به گزارش پدال، برای دنا پلاس ۵۰ میلیارد و برای ۲۰۷ صندوقدار ۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

دنا پلاس

این خودرو در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شده و بهبودیافته از دنای کنونی است. البته قبلاً و پیش از رونمایی رسمی، دنای جدید با نام دنا ELX شناخته می‌شد اما ایران‌خودرو تصمیم گرفته است آن‌را با نام دنا پلاس به بازار عرضه کند. همان‌طور که قبلاً هم مشخص شده بود، ایران‌خودرو در فیس‌لیفت دنا بیشترین تغییرات را در بخش جانبی یعنی قسمتی که همواره به دلیل شباهت زیاد به سمند و سورن موردانتقاد بود انجام داده است به‌گونه‌ای که در طرفین خودرو با ایجاد یک خط مورب از گلگیر جلو تا گلگیر عقب، یک فرورفتگی به‌موازات خط بالایی در قسمت پایینی درها و تغییر لچکی عقب سعی شده دنا از سمند متمایز شود.


اما در دیگر قسمت‌ها نیز تغییراتی جزئی صورت گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تغییر گرافی داخلی چراغ‌های عقب و استفاده از LEDهای زیباتر در آن‌ها، تجهیز چراغ‌های جلو به دی‌لایت و راهنماهای LED، تغییر آینه‌های جانبی و مشکی‌رنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (زیر پلاک جلو) اشاره کرد؛ اما تغییرات عمدهٔ دیگر این خودرو در بخش تجهیزات آن صورت گرفته است زیرا ایران‌خودرو دنا پلاس را به سانروف و ایربگ‌های جانبی مجهز کرده است که این دو مورد برای اولین بار است که در خودروهای داخلی ارائه می‌شوند.







در داخل اما تغییرات چندانی انجام نگرفته است و تنها سیستم چندرسانه‌ای جدیدی برای دنا پلاس در نظر گرفته شده است. همچنین این خودرو مجهز به دوربین دید عقب شده و تعداد ایربگ‌های آن نیز همان‌طور که اشاره شد به چهار عدد افزایش یافته است. تجهیزات دیگری چون کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی اتوماتیک برقی، صندلی‌های برقی جلو و... که در دنای کنونی وجود دارند در دنا پلاس هم ارائه خواهند شد. آنتن این خودرو به نوع موسوم به کوسه‌ای تغییر یافته و سانروف نیز از انواعی است که هنگام باز شدن به داخل سقف می‌روند.

دنا پلاس فعلاً با همان پیشرانهٔ EF7 تنفس طبیعی ارائه شده است یعنی موتوری 1.7 لیتری چهار سیلندر که 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو همچنان از طریق گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. البته طبق اعلام ایران‌خودرو در آیندهٔ نمونه‌های توربو و اتوماتیک دنا نیز تولید خواهند شد. گفته می‌شود گیربکس اتوماتیک دنا از نوع دوکلاچه یا DCT خواهد بود. پیش‌فروش دنا پلاس احتمالاً در دههٔ فجر آغاز خواهد شد و به گفتهٔ کیوان وزیری از اسفند امسال با قیمتی حدود 3 تا 4 میلیون بیشتر از دنای کنونی به بازار عرضه خواهد شد؛ بنابراین دنا پلاس قیمتی در حدود 45 تا 47 میلیون تومان خواهد داشت و خودروهایی چون برلیانس H330، جک J5 و ام‌وی‌ام 550 را به‌عنوان رقیب در مقابل خود می‌بیند.

پژو 207 صندوقدار

پس‌ازاینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو 207 یا در اصل همان 206 پلاس توسط ایران‌خودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی 207 سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچ‌بک 207 هستیم که شامل چراغ‌های جلوی جدید مجهز به دی‌لایت می‌شود. در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها به همراه آینه‌های جدید راهنما دار از تغییرات 207 صندوقدار نسبت به 206 صندوقدار هستند.

اما عجیب‌ترین قسمت 207 SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایران‌خودرو در این بخش از چراغ‌های جدید 207 هاچ‌بک استفاده کرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب 206 SD یکسان است. این در حالی است که 207 صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه 207 هاچ‌بک استفاده می‌کند که دارای دو مه شکن در طرفین است. همچنین نوار چراغ‌های پلاک نیز در 207 سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالی‌که در 207 SD تولید ایران‌خودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه 206 SD است. بااین‌حال مشخص نیست که چرا ایران‌خودرو در 207 صندوقدار از سپر عقب 206 صندوقدار استفاده کرده است.


با گذر از این اقدام عجیب ایران‌خودرو به کابین 207 صندوقدار می‌پردازیم که کاملاً مشابه 207 هاچ‌بک جدید بوده و مجهز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی شده است. 207 SD مانند نسخهٔ سدان از تجهیزاتی چون آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و... سود می‌برد. پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک و دیگر اعضای خانوادهٔ 206 همان موتور آشنای 1.6 لیتری TU5 است که طبق اعلام ایران‌خودرو 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا می‌کند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست هرچند که طبق گزارشات ایران‌خودرو در آینده برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک 207 را هم دارد.


بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، تولید انبوه پژو 207 صندوقدار از اسفند امسال آغاز شده و از شهریور سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ وی این خودرو حدود 5 میلیون تومان قیمت بیشتری از 206 تیپ 5 خواهد داشت و این یعنی 207 سدان با قیمتی در حدود 42 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    آشغال
    • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      55 0
      دنا پلاس قیمتی در حدود 45 تا 47 میلیون تومان خواهد داشت بنظرتون کیلیویی چند حساب کردن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    326 9
    شاهکارهخلقت بچه های ایران خودروو عجب رویی داری؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    343 7
    وانت این دو ماشین کی بیرون میاد؟ خخخخخ
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      4 1
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ عالی بود.واقعاکی میادبیرون
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    صنعت خودروسازي ايران باعث افتخار هر ايراني وطن پرست مي باشد. من اين توانايي ها و پيشرفت هاي جديد بدست آمده را به همه مردم ايران و صنعت گران اين مرز و بوم و بالخصوص عزيزان زحمت کش صنعت خودرو تبريک مي گويم.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      70 0
      50 ساله که مثلا خودرو می سازیم ولی الان کجا هستیم دو نت چراغ عوض می کنیم میگیم خودروی جدید ساخیم کره با ما شروع کرد و الان بازار های امریکا را گرفته اند
    • حمید IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      31 4
      سلام ،حال شما ،خوب هستید
    • بی نام EU ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      35 0
      پاشو صبح شده
    • محمد A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      34 0
      خدا نکشتت کلی خندیدم
    • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      33 1
      دوست من شما یا نمیدونی خودرو چیه یا نمیدونی پیشرفت چیه
    • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      99 4
      من فکر میکنم ایشون خودشون از مهندسان ایران خودرو باشن. دوستان تو ایران خودرو بچه که بودن خمیر بازی زیاد میکردن
    • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      61 2
      پیشرفت تو ظاهر هیچ فایده ای نداره
    • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      8 5
      اي بابا، اين دوستمون داره با زبان طنز اعتراض خودش رو بيان مي کنه يعني کسي نفهميد اين کته رو؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      3 63
      شاید اگر ایران خودرو و سایپا نبودند الان در یک کشور جهان سوم همه جای خودرو یک دوچرخه داشتند متاسفانه مدتهاست زیبنده ترین صنعت ایران مرود هجوم قرار گرفته آیا این صنعت متعلق به 6 کشور توسعه یافته نیست؟تا کی به جای حمایت و قدر دانی تخریب؟
    • ایمان A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      14 0
      جدن که چقدر متاسفم من
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    307 3
    یه چراغ عوض میکنن میگن خودرو جدید
    • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      4 40
      چنین چیزی تو خودروسازی جهان مرسومه. تغییر حدود 20 درصدی face lift محسوب میشه و تغییر حدود 60 درصد خودروی جدید.
  • مهدي ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    191 2
    جديدا خودروهاي توليد ايران خودرو و سايپا عيب خيلي خطرناكي دارن و اون هم اينه كه در حين حركت خاموش ميكنن و بلافاصله فرمان و ترمز هم از كار ميوفته... تا حالا هم اين شركت ها كاري براي اصلاح اين مشكل خيلي خطرناك انجام ندادن ...
    • بی نام DE ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      16 0
      من این مشکل رو با 206 sd که چند ماه گرفتم دارم . همون روز اول دوبار موقع پیچیدن ماشین خاموش شد و فرمان بلافاصله سفت شد که نزدیک بود بخورم به ماشین های کنار خیابون . چندبار هم پشت چراغ قرمز موقع حرکت متوجه شدم ماشین خاموش شده در حالی که همه عقربه ها بالا بودن .
    • عباس IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      24 0
      دقيقا من اين مشكل رو با تندر ايرن خودرو داشتم توسرعت بالا وقتي پا رو از روگاز برميداري خاموش ميشه كه بايد سويچ رو به حالت صفر برگردوني بعد استارت بزني كه تو سرعت لالا بسيار خطرناكه
  • فرهاد A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    216 1
    ببخشید این 55 میلیاردتومان هزینه دقیقا در کجا هزینه شده؟ این که همون 206 صندوق دار هستش با داخل 207 پس هزینه تحقیق یعنی چی؟ بعد هم چه تحقیقی این خودرو قبلا در برزیل تولید میشده پس تحقیق و توسعه یعنی چی؟ نباید این مسایل ازش تحقیق بشه که چرا این هزینه ها در اخر از مردم وصول میشه چی شده؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      15 1
      حرف الکی نزن اون که تو برزیل تولید میشده خیلی مدرنتر بود
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      2 0
      یک هفته پیش یک دنا صفرتحویل گرفتم الان بوقش نمیزنه
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    216 2
    یعنی این آقایون این همه پول خرج این خودرو سازی می کنن، بعد نتیجه کار حتی از چیزی که اسپورت کارهای خیابون سورنا تهران انجام می دن هم کمتره. یعنی کاری که تو یک مغازه 20 متری انجام میشه. چند سال که این بی یاقت ها نتونستن حتی یک تغییر کوچک تو موتور گیربکس بدن. ننگ بر شما
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      28 0
      عزیزم مشکشون اینه که برای پسر خالشون کار ایجاد کنند و پولدارش کنند وگرنه میتونستند از همون کسبه خیابان سورنا کمک بخواهند که محصولی قشنگ تر بسازند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    196 1
    واقعا خنده داره اوج کاری که از دستشون بر میاد بزک کردن یه مشت اشغال به تمام معناست.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    15 0
    واقعا رو میخواست که بشه از این تغییرات پیچیده وشگرف رونمایی شود .شما با این رو نمایی صنعت خودروسازی دنیا را تکان دادید و نشان دادید حقتان بیش از این حرفهاست و میتوانید یک الگوی جهانی باشید
  • کوروش A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    3 2
    مبارک ایران خودرو باشه.
  • بی نام EU ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    13 0
    تا وقتی خودرو سازان محترم وطنی خود را حاکم مطلق می بینند و رقابت واقعی وجود ندارد وضعیت هیچ تغییری نخواهد کرد.
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    14 1
    اوج افتخار صنعت خودور مربوط به پیش از انقلاب می باشد که درآن آخرین دستاورد کمپانی های خارجی درایران تولید می شده است
  • بی نام GB ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    19 0
    بهترين عكس العمل به اين خودرو سازها نخريدن است
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
      2 0
      بعد فرداش دولت وام میده و مردم حمله می کنن به بازار این صنعت بای. از مصادره ی دولتی ها دربیاد
  • بابک CA ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    73 0
    جمعا ۵۰ میلیارد تومن هزینه شده که خودرو دنا پلاس رو با تغییرات چراغ که روی خودروی دنا بوده و خودروی دنا که خودش رو پلت فرم خودروی سمند بوده و خودروی سمند که خودش رو پلت فرم خودروی پژو ۴۰۵ بوده و پژو ۴۰۵ که ساخت سال ۱۳۶۶ در فرانسه بوده رو در سال ۱۳۹۶ با مبلغ ۵۰ میلیون به مردم بفروشند. این هزینه رو آمریکا میکنه که به مهندسش ماهی ۷۰۰۰ دلار حقوق میده نه ایران خودرو که طلق چراغ رو میده تو چین رایگان ال ای دی میندازن، بعد بهشون ۲۰۰۰۰ چراغ سفارش میده، هزینه از جیب مردم به اسم خودکفایی، خیانت به حق الناس و بیت المال.
  • بی نام DE ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    48 0
    برای منم سوال شده واقعا . 50 میلیارد و 55 میلیارد صرف تحقیق و توسعه چی شده ؟؟؟ یعنی واقعا طراحی چراغ عقب و جلو و یه خط رو بدنه . و کپی کردن جلو پنجره یه ماشین دیگه رو یه ماشین دیگه 50 میلیارد تومان هزینه داره ؟؟؟ کل تغییراتی که الان رو دنا مثلا انجام شده تحقیق و توسعه ش خلاصه شده تو طراحی چراغ و بهبود سانروف و اضافه شدن دوربین دید عقب . که هزینه اش اولا کمتر از 1میلیون و 2 میلیون میشه و اینا 5 6 تومن حداق میکشن رو قیمت ماشین . و ثانیا همشون رو یه تیم دانشجویی هم میتونست انجام بده با 7 8 میلیون . واقعا کسی پیگیر قرار نیست بشه با توجه به رابطه مستقیم این مسائل با زندگی عموم مردم. هرچند توجیهشون از الان مشخصه چیه . انگار ما نفهمیم .
  • بی نام RO ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    9 1
    دنا از جلو خیلی مزخرفه برید اونجاشو درس کنید
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    12 1
    میگم اون کارخونه پژو در جریان هست با 207 اش چیکار کردن؟؟ سپر عقب 206 جلو 207؟؟؟ اون دنا روهم یکم بزک کردین دولا پهنا نصیب ملت کنید با همون گیربکس آشغال قدیمی
  • سيد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    11 0
    چرا هيچ وقت از بالا بردن و ايمن بودن خودرو حرفي زده نميشه ، عوض كردن چراغ ها مگه ضامن سلامتي و جلوگيري از اين همه كشتار بوسيله مركب آهني هست . متفكرين و مخترعين ايران خودرو و سايپا بفكر جان هموطنان خودشون باشن.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    3 60
    همین اشغال رو پول نداری بخری میای اینجا یاوه گویی میکنی عیب شماها اینه که فکر میکنید باید مفت برسونن بدستتون نه بابا این خبرها نیست صد سال دیگه هم تا تکون بخودت ندی و زحمت نکشی بجایی نمیرسی امت غرق در صفحات مجازی
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    10 0
    خلایق هرچه لایق
  • تاج A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    5 43
    بدنه دنا قشنگه. موتورش برای این بدنه ضعیفه. اگه یه موتور قوی بزارن روش ارزش پولی که میدی رو پیدا میکنه.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    38 0
    اینجانب سمندصفرخریدم خاموش می کنم یکسره اززیررادیاتور اب می ریزد اول بیاید عیب ماشین های تولید داخل را.برطرف.کنید مابقی پیش کش
  • fred A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    26 21
    یه ال نود بخرید راحت حداقل موتورش موتور روز اروپاست و آکبند از فرانسه میاد حیف پوله که به پژوهای 50 سال پیش بدین
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    24 5
    چرا پژو 206 آنقدر دمای موتورش بالاست...چرا درصدد برطرف کردن عیبش نیستند...حالا محصولات جدید پیش کش...
    • کنترل کیفیت A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      3 7
      دوست عزیز ، دمای موتور تمام خودروها در حد نقطه جوش هست ولی دماسنج داخل ماشین معمولا بین 70 تا 90 رو نشون می ده اما واقعیت چیزی ست که در بالا گفتم پس اگر سمند یا پرشیا و .... دارید فکر نکنید که دمای اونا مثلا 75 هست چون نمایش نشانگرهای داخل با واقعیت فاصله داره اما 206 طبیعی تر نشون می ده
  • امیر A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    60 6
    چند روز پیش 206 صفر تحویل گرفتم نمی دونم چرا روشنش کردم و کمی راه رفتم دلم برای ژیان بابام تو بچگی تنگ شد
  • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    7 0
    چقدر زشته
  • مهدی A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    14 1
    سهامداران خودرو سازی با استفاده از رانت ملت ایران را به گروگان گرفته است.چرا در برنامه ششم توسعه ، تکلیف تعرفه واردات خودرو تعیین نشده است.رانت تعرفه ای به صنعت خودرو چین چرا باید باشد.
  • ورشا IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    2 8
    بازم صد رحمت به ایران خودرو.......... سایپا که هنوز تو پراید گیر کرده..............
  • بهرام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    18 0
    بابا خجالت هم خوب چیزیه ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه هنوز ماشین هامون دستی هستن گل بگیرین این شرکتها تون
  • reza IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    8 0
    مملکت مارو ببین تورو قران
  • ابی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    13 0
    واقعا مایه ابروریزی که برای چنین تغییرات کوچکی میگن چند میلیارد خرج کردن .... پس خودرو سازهای کره ای واروپایی و..... باید چند میلیلارد دلار خرج کنن که هر سال چند مدل جدید ماشین بیرون میدن ...
  • alli A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    15 0
    آقایون هنر زدن 206 پلاس رو کردن 207 سال ها به مردم قالب میکردن. الان دوباره گل کاشتن روش صندوق کار گذاشتن به عنوان محصول جدید تولید میکنن. چجوری روشون میشه ازش رونمایی کنن؟؟؟؟ واسه همین نزدیک 50 میلیون هم میگیرن.
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
    1 9
    باعث افتخاره. دورد بر شما دلاوران باد
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
    7 0
    امروز در خبرها بود که لیموزین جدید رئیس جمهور آمریکا با آن همه امکانات عجیب و غریب و منحصربفرد، 1.5 میلیون دلار معادل 6 میلیارد تومان قیمت دارد و جنرال موتورز بابت تحقیق و توسعه آن 15 میلیون دلار حدود 60 میلیارد تومان هزینه صرف کرده است. مقایسه کنید با دنا پلاس ایرانخودرو که ارزش آن 12 هزار دلار حدود 48 میلیون تومان است ولی برای تحقیق و توسعه‌اش 14 میلیون دلار 55 میلیارد تومان پول خرج شده است واقعاً خسته نباشند، البته شکمشان. لینک خبر: http://www.khabaronline.ir/detail/624911/science/technology
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    3 0
    واقعا این خبر باعث شرمندگی تمام ایرانی دلسوز شد. نفرین و لعنت بر انحصار و انحصار گر
  • بی نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    1 0
    هنوز اون مرکز استراتژیک طراحی و تحقیق و توسعه شون نمیفهمه اون قفل زشت صندوق عقب رو از سمت راست صندوق باید حذف کنه
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    1 0
    باسلام من حدودا 10ساله سمند سوار میشم این ماشین خیلی زیروبند وگیربکس بدی داره وبه جای ظاهر ماشین این دو عیب بزرگ رارفع کنید وزمستان ها به خاطر سردی هوا سمند خیلی زیروبند خشکی پیوا میکنه ودربها خیلی صدا میکنند باتشکر فراوان
  • یه منتقد GB ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    0 1
    واقعا با تغیرات تمام شرکت های خودرو سازی جهان رو به زانو درآوردن عالی بود تغیرات