مشکلی که پیاده‌راه سازی برای تهران درست کرد: جگرکی‌های چرخی و مواد فروشی شبانه

مشکلاتی که در پیاده راه هفده شهریور در شرق تهران شهروندان را آزار می دهد، همچنان مورد اعتراض است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعتراض کسبه در خیابان 17 شهریور واقع در شرق تهران، به خاطر کسادی کارشان بر اثر پیاده راه سازی، این روزها به شکل و صورت دیگری هم به سایر اقشار کشیده شده است.
برخی از مردم می گویند تبعات پیاده راه سازی که تجمع برخی از مشاغل موقت و خیابانی است، باعث بروز آسیب های اجتماعی در منطقه میدان امام حسین(ع) و خیابان 17 شهریور شده است.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره می نویسد: با سلام، از زمان اجرای طرح نوسازی میدان امام حسین(ع) تمامی معضلات آن به خیابانهای اطراف کشیده شده است. معضل جگرکی های چرخی پاتوق اراذل و اوباش و مواد فروشان است که از حدود 8 شب تا صبح در این سه سال اخیر خواب خوراک و امنیت وآسایش را از ساکنین محل ما یعنی "تقاطع خیابان دماوند و اقبال" سلب کرده است. بارها به شهرداری مراجعه کردیم و به کلانتری 128 تهران نو وضعیت عدم امنیت را گزارش دادیم که متاسفانه هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.
مشاهدات میدانی خبرنگار سرویس مشکلات مردم بر معضلات عنوان شده در این کامنت، صحه می گذارد. واقعیت این است در تقاطع خیابانهای یاد شده، مردم شبها، با تعداد زیادی از چرخی های فروش انواع خوراکی های خیابانی مواجه می شوند که علاوه بر آلودگی محیطی، محلی برای پاتوق معتادان متجاهر شده است.
از سوی دیگر، وضعیت خاص ایجاد شده در میدان امام حسین(ع) به هیچ وجه امکان باز کردن مسیر روگذر را در این بخش از شهر نمی دهد. به بیان دیگر، بخش شمالی خیابان 17 شهریور همچنان مسدود خواهد ماند و از ابتدای این خیابان تا دست کم تقاطع خیابان صفا، همچنان برای خودروها و عابران سواره مسدود خواهد ماند. این مسدودسازی باعث می شود اشخاصی که امکان افزایش آسیب های اجتماعی و ناامنی شهری را باعث شوند در این بخش از شهر تجمع کنند.
گفتنی است در ماه های اخیر، شورای شهر به شهرداری دستور داد از تقاطع خیابان های 17 شهریور و صفا به سمت جنوب، باید پیاده راه، از بین رفته و مجددا امکان عبور خودروها فراهم شود. اکنون کسی نیست پاسخ گوید ضرر و هزینه های اجرای این طرح اشتباه و غیرکارشناسی چقدر بوده و چه کسی باید جوابگوی اجرای بی برنامه و بدون پیوست اجتماعی این طرح باشد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    1 1
    سلام اشکال در طراحی و احداث پیاده راه نیست. مشکل در معضلات و مشکلات اجتماعی است که عامل اصلی آن مسائل اقتصادی و فرهنگی می باشد.
  • رضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 3
    پیاده راه سازی از اقدامات خوب شهرداری و راه مقابله با تنبلی و رخوت و بیماری در شهروندان است.