درجه ریسک اقتصاد ایران از زمستان 94 تا بهار امسال، یک رتبه بهبود یافته و به B رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واحد آمار و تحقیقات اقتصادی اکونومیست در گزارشی تفصیلی به بررسی درجه ریسک کشورهای مختلف پرداخته‌است.

در این گزارش ریسک کشورهای جهان در حوزه‌های پرداخت بدهی‌های دولتی، بانکی، ارزی، سیاسی و زیرساخت‌های اقتصادی بررسی و رتبه کشورهای را تعیین کرده‌است.

ریسک کلی ایران در ژوئن 2016 (خرداد95) با درجه B  نسبت به فوریه 2016 ( بهمن 94) که درجهCCC  را داشت 5 پله بهبود یافته‌است.

سه کشور عربی لیبی،یمن و سودان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(منا) بدترین درجه ریسک اقتصادی را از آن خود کردند.

 

ریسک بازپرداخت بدهی‌های دولتی

بنا بر این گزارش، درجه ریسک ایران در بازپرداخت بدهی‌های دولتی در فوریه 2016 ( بهمن 94) درجه B بوده که هیچ تغییری تا ژوئن 2016 (خرداد95) نکرده‌است.

بهترین درجه ریسک در بازپرداخت بدهی‌های دولتی در منا متعلق به رژیم اشغالگر قدس با درجه A  اعلام شده‌است. یمن و سودان هم  بدترین درجه در این حوزه را دارا بودند.

 

ریسک ارزی

ریسک ایران در همان بازه زمانی در حوزه ارزی همچنان  B برآورد شده که هیچ تغییری نسبت به فوریه 2016 (بهمن 94) نکرده‌است. بهترین درجه در این حوزه هم به رژیم اشغالگر قدس و بدترین درجه‌ها به لیبی،یمن،سودان و سوریه تعلق دارد.

 

ریسک بانکی

درجه ریسک ایران در حوزه بانکی نسبت به حوزه‌های دیگر در وضعیت بدتری قرار دارد؛ این وضعیت می‌تواند گوشه‌ای از دلائل بانک‌های بین‌المللی و بزرگ دنیا را برای خودداری از همکاری بان بانک‌های ایرانی تشریح کند.

بنا به گزارش واحدآمار و تحقیقات اکونومیست، درجه ریسک بانکی ایران در بازه زمانی فوریه 2016 ( بهمن 94) تا ژوئن 2016 (خرداد95) با یک درجه پیشرفت از  CC بهCCC  ارتقاء یافته‌است. لیبی و یمن بدترین درجه ریسک بانکی را دارند.

 

ریسک ساختاری اقتصاد

ایران در حوزه ریسک ساختاری اقتصاد طی فوریه 2016 ( بهمن 94) تا ژوئن 2016 (خرداد95) تغییری نداشته و درجه ریسک B  برای کشورمان ثبت شده‌است. یمن، سوران و سوریه در این حوزه بدترین درجه ریسک را داشته‌اند.

 

39223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =