آیین اختتامیه ششمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر با حضور آیدین آغداشلو و با یاد آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین اختتامیه ششمین دو سالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال، در سالن سینمای شماره سه پردیس ملت با حضور چهره‌های شاخص جامعه هنری و بیش از 400 نفر از هنرمندان جوان، عصر جمعه اول بهمن ماه برگزار شد. 

علی ضیا که مانند دوره گذشته اجرای این برنامه را به عهده داشت، این مراسم را با ستایش آتش‌نشانان آغاز کرد و از نقاشان خواست این حماسه را در قاب هنر ماندگار سازند.

سیف‌الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون‌فر نخستین سخنران این آیین بود، او از حاضران تقاضا کرد به احترام آتش‌نشان‌های حادثه ساختمان پلاسکو، از جای برخیزند و ایستاده یک دقیقه سکوت کنند.

پویا راد پس از اعلام حضور 1340 هنرمند با 3050 اثر در ششمین دوره این رویداد و تشریح روند داوری، گفت: «هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان آیینه شفاف از جامعه خود هستند ما باید جامعه را به دست جوانان بسپاریم تا آینده را رقم بزنند بنابراین مسئولان باید به حرف‌های نهفته در این تابلوهای نقاشی توجه کنند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.»

او خواستار تمهیدات و مشوق‌هایی از سوی دولت و مجلس شد تا بخش‌های خصوصی حضوری پررنگ در عرصه هنر ایفا کنند.

سپس آیدین آغداشلو، رییس شورای داوری ششمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر روی صحنه آمد. او با تاکید بر اینکه قضاوت و داوری کار آسانی نیست، اضافه کرد: «داوران در کنار تخصص و اعتبار کاری خود سلیقه خودشان را برای انتخاب آثار اعمال می‌کنند، بنابراین اگر هیئت داوران یک جشنواره را تغییر دهیم ممکن است آثار دیگری به مراحل نهایی راه پیدا کنند، پس شرکت کنندگان نباید ناامید شوند که آثارشان انتخاب نشده است.»

آغداشلو برگزاری جشنواره‌های متعدد در زمینه نقاشی را امیدوارکننده تلقی کرد و گفت: «هر جشنواره نقاشی در هر سطح و کیفیتی قابل ستایش و قدردانی است زیرا به مردم که صاحبان اصلی هنر هستند نشان می‌دهند که برای هنر سعی و تلاش می‌شود.»

او گفت: «در این مدت به اقصی نقاط ایران سفر کردم، در سنندج، تبریز، شیراز، رشت و ... جوانان نقاشی دیدم که استعدادهای شگرف داشتند آن‌ها باید کار کنند و کار کنند و به آینده امیدوار باشند، آ‌ن‌ها باید بدانند آغداشلو هم در بیست سالگی‌اش نمی‌توانست آثارش را بفروشد.»

این نقاش در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: «هنرمندان جوان باید برای رسیدن به موفقیت در کنار تلاش فراوان، صبر و حوصله پیشه کنند. بسیاری از هنرمندان 20 ساله از دوران 20 سالگی من بهتر هستند و اگر همینطور ادامه دهند آینده درخشانی خواهند داشت.»

در ادامه طبق سنت هرساله دامون‌فر از استاد محمدابراهیم جعفری به عنوان یکی از بزرگان توسعه دهنده هنر تجلیل شد.

سپس مراسم تقدیر از هیئت داوران گلناز فتحی، پویا آریان پور، فرح اصولی، بهنام کامرانی و معصومه مظفری انجام شد.

بیانیه هیئت داوران را معصومه مظفری قرائت کرد، در این بیانیه کوتاه آثار این دوره خوب ارزیابی شد. سپس تقدیرشدگان و برگزیدگان اعلام شدند:

در بخش نقاشی دیجیتال از آرزو طالبی و صادق فرهادیان تقدیر شد و در بخش نقاشی از بهناز فاطمی جهمانی، ندا میرحسینی، عرفان جمشیدی، فربد الکایی، امیرحسین اکبری و میلاد محمودی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه جایزه جذاب آرای مردمی که از طریق سایت جشنواره به انجام رسید توسط پریا پویاراد اعلام شد که صادق فرهادیان حائز عنوان نقاش منتخب مردمی شد.

مقام دوم به طور مشترک به شقایق مشهدی، نیلوفر نادری، مریم قاسمی و شیلا جلیل هیراد اهدا شد.

در ادامه و با حضور آغداشلو و پویاراد، جواد بهرامی به عنوان مقام نخست ششمین دو سالانه نقاشی دامون‌فر معرفی شد.

دوسالانه دامون‌فر از 24 دی ماه در سینما گالری پردیس ملت آغاز به کار کرده است که بخش نمایشگاهی آن تا چهارم بهمن ماه دایر خواهد بود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =