ایلنا نوشت: وزیر اطلاعات اعلام کرد: هر نوع احتمالی درباره حادثه پلاسکو را رصد و بررسی کرده‌ایم و تا کنون به هیچ مورد مشکوکی نرسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام علوی در جریان بازدید از محل حادثه پلاسکو با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تا این لحظه به هیچ‌گونه اطلاعات یا نشانه‌ای از خرابکارانه بودن حادثه آتش‌سوزی و تخریب پلاسکو نرسیده‌ایم.

محمود علوی وزیر اطلاعات که در محل حادثه پلاسکو حضور یافته بود در خصوص حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: حادثه تاسف‌برانگیز و تلخی بود و متاسفانه آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند به خانواده‌های داغدار و همچنین افرادی که در این حادثه خسارت دیدند و مصدوم شدند تسلیت گفته و از خداوند متعال صبر مسئلت می‌نمایم.

وزیر اطلاعات در خصوص امنیتی بودند این حادثه اشاره کرد: هر اتفاقی که در کشور رخ بدهد و در آن احتمال امنیتی بودن موضوع وجود داشته باشد، ما کارهای امنیتی را انجام می‌دهیم و اگر بدانیم که یک حادثه امنیتی بوده باشد اطلاعاتی در این خصوص ارائه خواهیم داد.

او گفت: ما لحظه به لحظه در جریان حادثه آتش‌سوزی پلاسکو بودیم و همه شواهد را بررسی کردیم اما هیچ دلیلی در خصوص این که اقدام تروریستی باشد به دست نیاوردیم تا این لحظه هیچ موضوعی در خصوص این که موضوع تروریستی باشد، کشف نشده است.

محمود علوی با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، افزود: شایعاتی که مطرح می‌شود حرکت غیراخلاقی و نامناسبی است و جنبه امنیتی دارد و در این شرایط باید در این خصوص جمع‌بندی و اقداماتی انجام بدهیم تا با سلسله دروغ پردازی برخورد شود.

وزیر اطلاعات در خصوص اقدامات غیراخلاقی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، ادامه داد: نباید با این مسائل برخوردهای سیاسی شود و همه باید دست در دست هم بدهیم و علل موضوع را بررسی کنیم. ما ساختمان‌های فرسوده زیادی داریم و نباید دیگر شاهد تکرار این نوع مسائل باشیم .

او در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا وقوع انفجار در طبقات فوقانی این ساختمان مشکوک بوده یا خیر، گفت: انفجارها ناشی از مواد منفجره نبوده، اما با توجه به اینکه این ساختمان گاز کشی نداشته، از چراغ‌های نفت سوز و گاز سوز برای گرما و پخت و پز استفاده می‌کردند و ما در حال بررسی ابعاد این موضوع هستیم.

64219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =