ایرنا نوشت: اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد روز یکشنبه برای از سرگیری گفت وگوها با انصار الله یمن با هدف حل بحران این کشور که عربستان بیش از یک سال و نیم آن را بر یمن تحمیل کرده است، وارد صنعا پایتخت شد.

به گزارش رسانه های عربی، یک مقام مسئول در فرودگاه بین المللی صنعا اعلام کرد که ولد شیخ پس از پایان سفرش در جیبوتی، وارد صنعا پایتخت یمن شد.
بر اساس این گزارش، ولد شیخ قرار است دور جدیدی از مذاکرات را با نمایندگان انصار الله یمن و حزب علی عبد الله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور آغاز کند تا شاید این بار بتواند به بحران که عربستان سعودی با ائتلافش نزدیک به دو سال آن را بر یمن تحمیل کرده است، پایان دهد.
وی دوشنبه گذشته نیز برای از سر گیری گفت وگوها با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به عدن واقع در جنوب این کشور رفته بود.
تلاش های مکرر فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل بحران یمن، تاکنون نتیجه ای در برنداشته است.
وی چند هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که تلاش می کنیم تا پرونده آتش بس و مذاکرات یمن را فعال کنیم.
ولد شیخ پیشتر نیز با سفر به مسقط پایتخت عمان، عدن و صنعا با طرف های یمنی درباره پایان دادن به درگیری ها در این کشور گفت وگو کرده بود.
بیش از حدود 20 ماه است که عربستان با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی منطقه به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن جنگی همه جانبه را علیه یمن که فقیرترین کشور عربی به شمار می رود، به راه انداخته است.
آل سعود تاکنون نتوانسته به اهداف خود در این جنگ برسد و در باتلاقی خودساخته گرفتار آمده که تنها قربانیان آن زنان و کودکان و غیرنظامیان یمنی هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =