ایسنا نوشت: به گفته منابع اطلاعاتی، "گلبدین حکمتیار" برای مداوا و به سفارش رئیس‌جمهور ترکیه در یکی از بیمارستان‌های استانبول بستری است.


به گزارش  سایت خبری "اولوسال کانال" منابع اطلاعاتی ترکیه می‌گویند از چندی پیش گلبدین حکمتیار، از سران شبه نظامیان وابسته به طالبان افغانستان به بیمارستانی در استانبول منتقل شده است و هنوز هم در این بیمارستان بستری است.

منابع اطلاعاتی فاش کردند که حکمتیار با سفارش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به استانبول آمده و بستری شده است. سخنگوی حزب اسلامی، متعلق به گلبدین حکمتیار از اظهارنظر درباره سفر او به استانبول خودداری کرده است.

چندی پیش، شورای امنیت سازمان ملل نام گلبدین حکمتیار را از فهرست تحریمی خود خارج کرد. دولت افغانستان رسما درخواست برداشته شدن تحریم‌ها علیه حکمتیار را از طریق وزارت خارجه افغانستان و نمایندگی دایم در سازمان ملل به کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده‌ بود.

رئیس و اعضای این کمیته در سفری که به افغانستان داشتند، وعده دادند که به مجرد دریافت درخواست افغانستان آن را مورد بررسی قرارداده و تلاش خواهند کرد که درخواست افغانستان مورد قبول اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد.

کابل قبلا ابراز امیدواری کرده بود که برداشته شدن این تحریم راه را برای تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم‌ کند.

توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی از مخالفان مسلح این دولت، هشتم مهر ماه امسال بین اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر این گروه امضا شد.

هم چنین پیشتر مذاکره کننده ارشد حکمتیار از سفر وی به کابل در آینده نزدیک خبر داده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =