خداحافظی اپل با تاچ‌آی‌دی در آیفون ۸ با رونمایی ازاسکنر سه بعدی لیزری

دست‌کم سه مدل آیفون جدید امسال رونمایی می‌شود: آیفون 7 اس، 7 اس پلاس و آنچه فعلاً به آیفون 8 (به مناسبت دهمین سال تولید آیفون) یا 10 معروف شده است.

به گزارش خبرآنلاین، آیفون ۸ نمایشگر 5.8 اینچی از نوع OLED دارد و شاهد گوشی تمام شیشه‌ای از سوی اپل خواهیم بود که به گفته «رود هال» تحلیلگر جی‌پی مورگان اسکنر سه بعدی لیزری تشخیص چهره جای حسگر اثرانگشت را می‌گیرد.(البته موسسه KGI طور دیگری می گوید)

بنابراین اپل ضمن دوری از فناوری تاچ آی دی روی آیفون جدید (دو مدل دیگر همچنان با کمی تغییرات عرضه می‌شوند) سعی می‌کند فناوری تشخیص چهره یا هویت بیومتریک را توسعه دهد تا کلید هوم را به‌کلی محو کند.

البته سایر پیش‌بینی‌ها مبتنی بر این است که هم اسکنر تشخیص چهره و هم حسگر اثرانگشت را خواهیم داشت منتها اثرانگشت از حالت فیزیکی خارج‌شده و زیر نمایشگر به‌صورتی دیگر درمی‌آید.

اسکنر سه بعدی لیزری از برخی جهات بهتر از تاچ آی دی است و ضمن امن‌تر بودن مشکلات ناشی از باز نشدن گوشی هنگام فشار روی هوم فیزیکی را نخواهد داشت.

همچنین اسکنر لیزری سه بعدی مقدمه‌ای بر توسعه ابزار واقعیت مجازی و افزوده است که اپل به‌عنوان محصول آینده بعد از آیفون روی آن سرمایه‌گذاری کرده است و به شکل عینک اپل تا 2018 راهی بازار می‌شود.

نکته بعدی اینکه گفته می‌شود آیفون 8 دست‌کم 1000 دلار قیمت خواهد داشت و در کنار پرچم‌دار گلکسی اس 8 سامسونگ جزو گران‌ترین های بازار خواهند بود.

آیفون 8 مفهومی / عکس زیر

 

نظر موسسه KGI / شکل زیر



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =