پیش فروش اینترنتی آلبوم موسیقی «دُرصط»، تازه‌ترین اثر علی قمصری، آهنگساز و نوازنده ایرانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی قمصری تاکنون آلبوم‌هایی مانند «نقش خیال»، «چه آتش‌ها»، «آب، نان، آواز»، «عبور» و آثاری دیگر را منتشر کرده است. او در هرکدام از این آلبوم‌ها کوشیده است مرزهای نوازندگی تار و موسیقی ایرانی را گسترش دهد.

قمصری درباره نام آلبوم «دُرصط» گفت: «این واژه، حاصل دگرگونی معنایی در قواعد حاضر موسیقی ایرانی، برای ارائه درونیات شخصی است بدون این که به اسلوب‌ها خدشه‌ای وارد شود. دُرصط نه غلط است نه درست. ارائه «دُرست» را اگر بازنمایی و «غلط» را نادیده انگاشتن اصول بپنداریم، به اعتقاد من راه سوم، درصط عمل کردن، یعنی رسیدن به آفرینش هنری با وفاداری به اصول است.»

در ادامه قمصری با اشاره به تصاویر ذهنی که هنگام خلق این اثر داشته است به تاریکی مطلق و حضور یک شمع اشاره کرد. استفاده از تار و ارکستر زهی؛ سازبندی مورد علاقه‌ قمصری نیز در این اثر دیده می‌شود.

این آلبوم دو بخش دارد که در نخستین بخش قطعات «پنجره‌های مات»، «سماجت دست»، «مرا...» و «نفس زنان» در گوشه نیشابورک اجرا می‌شود و «درصط» را خواهیم شنید. دومین بخش هم اجرای زنده در کنسرت سمنان است و سه قطعه با نام‌های «سایه‌ یک سایه»، «رو به ور» و «دویدن روی آب» دارد.

علی قمصری در این آلبوم فقط تار می‌نوازد. همراهان او میثم مروستی (ویلن، آلتو و ویولنسل)، کامران منتظری (تنبک و کاخن)، زکریا یوسف (دف، بندیر و دیگر سازهای کوبه‌‌ای) هستند. مصباح قمصری نیز این بار فقط در نقش تولیدکننده آلبوم ظاهر شده است.

این آلبوم در هفته دوم اسفند راهی بازار موسیقی عرضه می‌شود و پیش فروش نسخه دیجیتال آن از دومین روز اسفند آغاز شده است.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =