ایسنا نوشت: وزیر بهداشت با تقبیح برخی بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای، به انتشار کلیپی علیه جامعه پزشکی واکنش نشان داد و گفت: با سلب اعتماد مردم از یک بخش، همه کشور زیان می‌بیند.

 دکتر سیدحسن هاشمی در نشست خبری اظهار کرد: انتظار ما از قوه قضاییه این است که حداقل در مواردی از این دست که یک بخش شناسنامه‌دار و مشخص به تخریب می‌پردازد با عوامل این بی‌اخلاقی‌ها برخورد قانونی کند.

وی با اشاره به سیاسی بودن این تخریب‌ها افزود: کشور ما با وجود محدودیت‌هایی که در آن وجود دارد در مجموع کشوری است که در آن آزادی بیان وجود دارد، اما در جاهایی که می‌بینیم تخریب‌کنندگان با آرم مشخص و شناسنامه‌دار تخریب می‌کنند انتظار ما این است که با این عمل نادرست که جای نکوهش دارد، برخورد شود.

وی با بیان اینکه البته جامعه پزشکی هم مثل هر بخش دیگری مزایا و معایبی دارد گفت: جامعه پزشکی از آن بخش‌هایی است که اگر اعتماد و اطمینان مردم از آن سلب شود، جایگزینی برای آن نداریم لذا عقلانیت حکم می‌کند که مانع این تخریب‌ها شویم.

هاشمی با بیان اینکه برخی کارها چه آگاهانه باشد چه ناآگاهانه به ضرر مردم تمام می‌شود، گفت: متاسفانه برخی‌ به بهانه و تصور اینکه از حق مردم دفاع می‌کنند، به منافع مردم و کشور آسیب می رسانند.

وی با اشاره به بی‌اخلاقی مسائل مطرح شده در این کلیپ ادامه داد: در این کلیپ با ایجاد تشابه بین خودروسازها و پزشکان برچسب‌های ناروا به این قشر خدوم می‌زنند، متاسفانه این کلیپ شناسنامه دارد و برخی جشنواره‌های به اصطلاح ارزشی هم آنها را تکریم کردند.

وی با بیان اینکه این برخوردها و رفتارها از نظر من خیانت است نه خدمت گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از ترخیص از بیمارستان در مصاحبه‌ای فرمودند که من به این سرمایه ملی و جامعه خدوم حوزه سلامت افتخار می‌کنم؛ لذا من باور دارم که این گونه مسائل آگاهانه یا از سر ناآگاهی خیانت به مردم است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و از جمله ما در وزارت بهداشت با روی باز از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم افزود: اما آنجا که تخریب و توهین است را نمی‌پسندیم و از دستگاه قضا هم می‌خواهیم که با این رویه ها و تخریب‌ها برابر قانون برخورد کند.

هاشمی با بیان اینکه ما در حوزه رسانه‌ نیازمند این هستیم که به یک عقلانیت برسیم ادامه داد: امیدوارم زمانی به این عقلانیت برسیم که دیر نشده باشد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: هدف نهایی ما در طرح تحول نظام سلامت، ایجاد نظام ارجاع است.

وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت‌ها، خانه‌های بهداشت، مراکز سلامت، کلینیک‌ها، توسعه تخت‌های بیمارستانی و...و ایجاد دولت الکترونیک بستر برای ایجاد نظام ارجاع هم فراهم می‌شود.

234 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    15 0
    اين پنيسيليني كه تزريق كردند يه ادم بدبختو به كشتن داد وزيرجان مال كدوم شركت بود يه واكنش تند نشون بده ببينيم
  • بی نام DE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    0 16
    دون دونه پزشکان متخصص دارند از ایران می روند.تبریک به تمام مسولان غیر مسول.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      9 0
      خوش اومدن. هیچ جا درآمد با بی مسئولیتی اینجا رو ندارن.
  • بی نام US ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    2 0
    من که تو آمریکا زندگی می کنم هم از دیدن این ویدیو روی اینترنت واقعا تعحب کردم و ناراحت شدم. درسته که در بخش درمان در ایران تخلفات زیادی اتفاق می افته، اما نباید همه را به یک چوب راند. چند سال پیش در ایران بخاطر شغلم با این بخش زیاد سر و کار داشتم و هنوز هم آن را دنبال می کنم. انتقاد و شوخی با پزشکان حتما باید باشه ولی اینجوری به همشون بگیم دزد خیلی کار غلطیه. جلوتر از پزشکان که شغل بسیار حساسی دارند و شامل افراد شریف و خدمتگذاری هم هستند، تی وی پلاس اگه جرأت داشت باید از خیلی ها اسم می آورد که میلیارد میلیارد می دزدند و کسی هم اسمی ازشون نمی بره اون وقت واکنش مردم رو می سنجید.
  • فرزاد A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    3 0
    صد رحمت به خودرو سازان، فقط ضرر مالی میزنن، پزشکان بی مسوولیت با جان مردم بازی می کنند.
  • ایرانی A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    8 0
    واقعا پزشکان نیاز به کنترل شدید دارند رفتار بسیار زننده پول اضافه کلیپ هم گرفتن وجه اضافه حین عمل جراحی هست چرا وزیر ناراحته؟؟؟؟
  • هیچ بهونه نیست A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    11 0
    همه از وضعیت لجام گسیخته پزشکان مطلعیم فیلم اتاق عمل چالش با زن و بچه و ناموس مردم نمیشه که با یک عنوان جعلی هست سرته قضیه رو جمع کرد
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    10 0
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. الان به صورت آماری و تصادفی هم چند فرد را از جامعه انتخاب کنید و با ایشان صحبت کنید تقریبا تمام آنها در خصوص اشتباهات فراوان و بعد نیز عدم مسوولیت پذیری پزشکان و همچنین حق ویزیت های نجومی صحبت می کنند و انتقاد دارند. پزشکان تنها قشری هستند که به هیچ مجموعه و ارگانی پاسخگو نیستند و با خود برتربینی همیشه هم از بقیه مردم طلبکارند و هیچ انتقاد و نقد حتی منصفانه ای را برنمی تابند. آینه آن روز که گیری به دست خودشکن آن روز مشو خودپرست آینه گر عیب تو بنمود راست خود شکن،آینه شکستن خطاست
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    9 0
    آقای دکتر بله جامعه پزشکی یکی از قابل احترام ترین اقشار کشور هستند و آسیب دیدن این قشر به ضرر کل جامعه ولی بهتر نیست خود مجموعه وزارت بهداشت آستین بالا بزنه و اصلاحاتی رو در این جامعه داشته باشند منظور من اون پزشک های با اخلاقی که واقعا طبیب دل های بیماران هم هستند نیست اون پزشک هایی که فقط پول رو میبینند پول نوش جونشون ولی امان از سر سوزن اخلاق و دلسوزی بیمار رو مثل کالا میبینن آقای دکتر جامعه پزشکی دچار غرور کاذبی شده که در آینده ای نزدیک با این وضع فقط و فقط خودش ضربه میخوره
  • سینا A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    13 0
    از دست پزشکان خسته ایم
  • سلام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    8 0
    چقدر باید ظلم به بیماران شود کلیپ چالش مانکن واقعا خجالت آور است
  • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    0 0
    چه کلیپی؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    3 0
    لطفا به پزشکان نگویید بالای چشم شما آبروست به مافیا برمیخورد
  • محمد A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    2 1
    کدوم جامعه پزشکی؟؟؟ جامعه ای که تا پول نگیره کاری برای مریض انجام نمیده؟؟؟ جامعه ای که با اشتباهات فراوان مردم رو به کام مرگ‌ می بره؟؟ جامعه ای که به خاطر پول بخیه دختر بچه رو باز میکنه؟ جامعه ای که کلیه رو اشتباهی در میاره؟؟ جامعه ای که دست راست رو به جای دست چپ عمل میکنه؟؟ جامعه ای که درون اتاق عمل که ثانیه ها حیاتین چالش مانکن انجام میده؟؟ جناب وزیر راجب کدوم جامعه حرف میزنید؟ راجب کدام اطمینان؟؟ ایا دیگه اطمینانی مونده که حالا شما نگران سلب شدنش هستین؟؟ شما خودتون چشم پزشک قابلی هستید ولی نمیدونم چرا چشمانتون رو بستید و چیزی رو نمیبینید توصیه میکنم یه چشم پزشک برید
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    19 1
    تا کی روی اخلاق پزشکی سرپوش میگذارید
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    10 0
    متاسفانه حمایت و ثروت و عدم عدالت نتیجه ش پزشکان امروزه
  • یوسف A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    0 0
    آقای دکتر هاشمی چرا اینقدر حساسیت نشان می دهید؟ چرا نمی خواهید قبول کنید این قشر فرهیخته که تحت حمایت کامل شما هستند دارند به جامعه ظلم می کنند بابت کدام عمل یاطبابت هرچقدر هم که آمار آن بالا باشد در دنیای به این بزرگی یک پزشک دویست میلیون کارانه می گیرد بگذریم که بعضیها بیشتر از این هم می گیرند .چرا کمی به فکر اقشار کم در آمد در این جامعه نیستید؟