عکس | ظریف در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امورخارجه

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه حضور یافت و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم " بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه " با بیان اینکه شهادت نه تنها از استوارترین آموزه های اسلام است، بلکه یکی از مهمترین پایه های اقتدار کشور ماست، اظهار داشت: بخاطر شهداست که ما امروز طعم امنیت را می چشیم و کسی جرات نمی کند به این مرز و بوم و به این مردم نگاه خصمانه داشته باشد. بخاطر آنهاست که ما امروز می توانیم با امید به آینده و با تدبیر مسیر پیشرفت و توسعه را طی کنیم. بخاطر شهداست که ما می توانیم در صحنه های دیپلماسی بدون نگرانی، هم مذاکره و هم مقاومت کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: مبانی اقتدار ملی ما مبانی گسترده و فراگیری است که برای حفظ آنها نیازمند دیگران نیستیم. ما به برکت خون شهدا و امام شهدا و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری توانسته ایم بدون نگرانی از تحولات بیرونی و با تدبیر در مسیر امنیت حرکت کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: وزارت امور خارجه این افتخار را دارد که نه تنها کل دیپلماسی آن بر اساس اقتدار ناشی از فرهنگ ایثار و شهادت مردم بزرگ ایران است، بلکه این افتخار را هم دارد که در این میدان عشق، ۴۰ درصد از همکاران آن از ایثارگران هستند. افتخار وزارت امور خارجه است که در صحنه های بین المللی با جانبازان شیمیایی حضور پیدا می کند، جانبازانی که می توانند در چشم غربی ها نگاه کنند و با اقتدار به آنها بگویند که این وضعیت جسمانی من ثمره جنایات و نامردمی های شماست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز با اقتدار می ایستیم و از توان بالای نظامی خود فقط برای دفاع و جلوگیری از خیالبافی توهم آمیز کسانی که به چند ابزار وارد شده از خارج می نازند، استفاده می کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهدای وزارت امور خارجه تجلیل به عمل آمد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =