۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

مهر نوشت: معاون وزیر نفت با اشاره به بهره برداری از ۵ طرح جدید پتروشیمی در سال ۹۶، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۹ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار صادر شده است.

 مرضیه شاهدایی امروز در حاشیه برگزاری همایش ملی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت پتروشیمی در آینده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است، گفت: سال گذشته و بعد از برجام با راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی میزان صادرات افزایش یافت و بر اساس آخرین آمار میزان صادرات محصولات پتروشیمی از ابتدای امسال تاکنون به حدود ۱۹ میلیون تن به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون هم شرایط بیمه‌ها و هم شرایط حمل و نقل برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران بهبود یافته و مشکلی برای صادرات پتروشیمی ایران وجود ندارد، تصریح کرد: ایران دارنده انواع خوراک، وسعت مرزهای آبی، سازندگان و پیمانکاران توانمند به عنوان مزیت های اصلی توسعه صنایع پتروشیمی بوده با این شرایط سرمایه‌گذاران معتبر صنعت پتروشیمی خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

شاهدایی در مورد تهدیدهای صنعت پتروشیمی ایران هم اظهار داشت: رکود بین‌المللی، رشد دانش فنی و تکنولوژی بالا در کشورهای دیگر از تهدیدهای صنعت پتروشیمی هستند و باید بتوانیم تکنولوژی با ارزش افزوده بالا در کشور تولید کنیم. از جمله تهدیدهای دیگر تحریم‌های بین‌المللی است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه  به منظور تامین پایدار و مطئمن خوراک صنایع پتروشیمی، هم اکنون وزارت نفت طرح‌های جدیدی را در دست اجرا دارد که تامین‌کننده خوراک پتروشیمی هستند، یادآور شد: اجرای بخشی از طرح‌ها تامین خوراک صنایع پتروشیمی به خود سهامداران و صنعت پتروشیمی واگذار شده که بتواند برای طرح‌های آتی، خوراک تامین کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین درباره چشم انداز افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی هم توضیح داد: در صورت اجرا و بهره برداری از طرح‌های جدید پتروشیمیایی، ظرفیت‌ تولید از حدود ۶۴ میلیون تن فعلی به ۱۰۰ میلیون تن در ۵ سال آینده و ۱۵۰ میلیون تن تا ۱۰ سال آینده افزایش می یابد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه با تاکید بر لزوم رگولاتوری در صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: اگر شرکتی از فروش محصولاتش به داخل کشور امتناع می‌کند، باید شرایطی فراهم شود که این شرکت به جای اینکه تمایل به صادرات داشته باشد، محصولاتش را در داخل کشور بفروشد.

معاون وزیر نفت در پایان با اشاره به راه‌اندازی ۱۲ واحد جدید پتروشیمی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرحها در مجموع ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزوده شده و تا اواسط سال ۹۶ هم ۵ طرح جدید دیگر در صنایع پتروشیمی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =