ایسنا نوشت: با وجود اینکه گزارش‌ها از گسترش عملیات و حضور نیروهای چینی در داخل افغانستان حکایت دارد، اما پکن هرگونه گشت‌زنی خودروهای زرهی خود در افغانستان را رد و تاکید کرده که با افغانستان تنها عملیات مشترک مرزی دارد.

 به نوشته فایننشال تایمز، پس از خروج نیروهای آمریکایی از کشور جنگ زده افغانستان، چین حضور خود را در این کشور همسایه غربی‌اش افزایش داده است.

رن گواو یانگ، سخنگوی ارتش لیبرال خلق چین در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای چینی در افغانستان با رد هرگونه مداخله نظامی اعلام کرد: دو کشور براساس قوانین، عملیات مشترکی را در مناطق مرزی در مبارزه با تروریسم انجام می‌دهند.

وی درباره انتشار گزارشاتی مبنی بر گشت زنی خودروهای نظامی چین در افغانستان گفت که این گزارشات کذب است. این در حالی است که برخی عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در ماه‌های اخیر، خودروهای زرهی چین را نشان می‌دهد که در حال گشت زنی در داخل افغانستان هستند.

اولین عکس‌ها از این گشت زنی‌ها در سوم نوامبر منتشر شد و یک وب سایت هندی با انتشار این عکس‌ها از حضور خودروهای نظامی چین در منطقه واخان خبر داد.

همچنین یک اندیشکده آسیای مرکزی نیز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌ها و برخی از مقامات چینی ناشناس اعلام کرد که سربازان چین در حال گشت زنی در داخل افغانستان هستند.

با این حال صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان این گزارش را رد کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =