«ماکه‌له‌له پرسپولیس» هوای چین در سر دارد!

هافبک دفاعی یکی از کلیدی‌ترین پست‌ها در فوتبال امروز محسوب می‌شود.

روزنامه خبرورزشی نوشت: بازیکنانی که در این پست به میدان می‌روند این وظیفه را دارند که بین خط میانی و دفاعی ارتباط برقرار کنند اما مهم‌ترین کار هافبک دفاعی نقش تخریب‌چی است.
بازی چنین بازیکنانی خیلی دیده نمی‌شود چون کمتر در گلسازی مشارکت دارند منتهای مراتب به شدت به درد تیم می‌خورند.
چند سال پیش رئال‌مادرید هافبکی دفاعی به اسم «کلود ماکه‌له‌له» را داشت. بازیکنی فرانسوی که خیلی‌ها او را بهترین هافبک دفاعی تاریخ رئال‌مادرید و حتی فراتر از آن لالیگا می‌دانند.
او جنب و جوش بسیاری داشت و لقب تخریب‌چی کاملاً برازنده‌اش بود.
رئال‌مادرید قدر این بازیکن فرانسوی را ندانست و با فروش او به چلسی موافقت کرد. تازه بعد از جدایی «کلود ماکه‌له‌له» متوجه شد چه گوهری را از دست داده است اما پشیمانی دیگر سودی نداشت و...
داستان ماکه‌له‌له و رئال‌مادرید هنوز هم ورد زبان اهالی فوتبال اسپانیا و اروپاست. با این مقدمه نسبتاً بلند می‌خواهیم به یک خبر اشاره کنیم.
قرارداد کمال کامیابی‌نیا در پایان لیگ شانزدهم با پرسپولیس به اتمام می‌رسد و بنابراین او می‌تواند به راحتی از این تیم جدا شود. شنیدیم این هافبک جنگنده پیشنهاد بسیار خوبی از یک باشگاه چینی داشته و باتوجه به مبلغ وسوسه‌انگیز چشم بادامی‌ها احتمال جدایی «کمال» از پرسپولیس وجود دارد. چینی‌ها پیش از این ثابت کرده‌اند برای جذب بازیکنان مدنظر خود تنها مشکلی که ندارند مالی است! این خبر می‌تواند دردسر جدیدی برای برانکو ایوانکوویچ باشد. سرمربی کروات پرسپولیس در شهرآورد 84 به خوبی متوجه اهمیت کمال کامیابی‌نیا شد. پرسپولیس در بازی با استقلال تهران با 3 گل تن به شکست داد و در این دیدار شاگردان برانکو یکی از بدترین بازی‌های فصل خود را به نمایش گذاشتند.
یکی از دلایل ضعف پرسپولیس در این دیدار حسین ماهینی بود که در پست غیرتخصصی و به عنوان جانشین کمال کامیابی‌نیا بازی کرد. این مدافع راست باتجربه در تقابل با خط میانی جوان و با روحیه استقلال (به ویژه فرشید اسماعیلی) حرفی برای گفتن نداشت و ثابت شد پرسپولیس بدون کمال کامیابی‌نیا در کارهای دفاعی ضعیف است. حالا جدایی کمال کامیابی‌نیا می‌تواند پرسپولیس را در لیگ هفدهم با دردسرهای بیشتری هم مواجه کند و...

راهکار چیست؟
باشگاه پرسپولیس دو راه حل پیش رو دارد؛ یکی اینکه از همین الان دست به کار شده و قرارداد کمال کامیابی‌نیا را قبل از پایان فصل تمدید کند.
دوم آنکه از همین امروز به دنبال جذب یک هافبک دفاعی قلدر، جنگنده و در حد و اندازه‌های کمال کامیابی‌نیا باشد تا دست برانکو در لیگ هفدهم در پوست گردو نماند!

41503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =