انتظار روس‌ها برای دریافت نفت از ایران

روسیه اعلام کرده است که در حال مذاکره با ایران برای خرید نفت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرده است که روسیه در حال مذاکره با ایران در زمینه خرید نفت است. 

نواک در حاشیه نشست خبری در منطقه سوچی دریای سیاه به خبرنگاران گفت: این قرارداد طی چند هفته آینده به نتیجه خواهد رسید و این خرید توسط شرکت پرومیسری ایمپورت یکی از شرکت های تجاری وزارت انرژی روسیه صورت می گیرد. 

هفته گذشته در رسانه های داخلی خبری مبنی بر فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به روسیه منتشر شد که وجه آن به صورت نیمی کالا و نیمی نقدی دریافت خواهد شد.

به طوری که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، پس از جلسه خود با وزیر انرژی روسیه اعلام کرد «فکر می‌کنم ظرف ١٠ تا ١٥ روز آینده فروش نفت ایران به روسیه نهایی شود، یک شرکت روس نفت ایران را برای مقاصد مشخص خارج از روسیه صادر می‎کند و در مقابل ما ٥٠ درصد از پول محموله‎های فروخته شده را در موعد مقرر که یک‌ماهه خواهد بود، تحویل می‌گیریم و ٥٠ درصد بقیه هم صرف خرید کالا و خدمات از روسیه می‌شود.» 

بیژن زنگنه و الکساندر نوواک در الجزیره نیز با یکدیگر ملاقات کردند. در این ملاقات هم وزیر انرژی روسیه خواستار نهایی شدن خرید نفت از ایران بود.

 

منبع: رویترز

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    12 0
    عجیبه بزرگترین صادر کننده نفت جهان از ایران نفت می خرد؟