اولین موزه بین المللی  مطبوعات ایران تنها موزه دارای مجوز کمیته جهانی موزه ها

«خبرجنوب» نوشت: رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی و مدیر دفتر ایکوم شیراز دیروز در نشست هم اندیشی کمیته ملی موزه های دفتر منطقه جنوب کشور گفت: تنها موزه مجوزدار و عضو ایکوم در استان فارس موزه بین المللی مطبوعات است که در ساختمان روزنامه «خبر جنوب» قرار دارد.

كمالي سروستاني افزود: موزه ها نماد فرهنگ يك كشور به شمار مي روند و با توجه به جايگاه ويژه استان فارس در زمينه موزه و موزه داري بعد از تهران تنها يك موزه داراي مجوز از اداره كل موزه ها و عضو ايكوم در اين استان در حال فعاليت است كه آن هم موزه بين المللي مطبوعات مي باشد.
وي ادامه داد: با صدور مجوز و عضویت 30 موزه فارس در ایکوم، اين استان در رتبه دوم موزه و موزه داري در سطح كشور قرار خواهد گرفت. مدير دفتر ايكوم در جنوب كشور بيان داشت: با عضويت در ايكوم و ايجاد تشكل فعال در اين زمينه مي توان براي صدور مجوز موزه ها و برگزاري نشست هاي منظم و ايجاد ارتباطات بين المللي و همچنين آشنايي بيشتر با استانداردها، استفاده از خدمات دولتي و عمومي، ارتقاي سطح كيفي موزه ها و فراهم ساختن بستري براي تخصيص بودجه هاي عمراني به موزه ها تلاش كرد.
كمالي سروستاني در اين نشست همچنين از افتتاح موزه فرهنگ فارس در ساختمان مركز اسناد و كتابخانه ملي استان خبر داد و گفت: ظرف يك ماه آينده موزه اي تحت عنوان «موزه فرهنگ فارس» با نمايش آثاري از خوشنويسي نسخ خطي و قلمدان مربوط به دوره صفوي تا قاجار، تابلوهاي منحصر به فرد و... افتتاح و راه اندازي مي شود. در همين نشست محمد مهدي نجفي سرپرست امور موزه هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس نيز گفت: هدف از افتتاح و راه اندازي نمايندگي شوراي بين المللي موزه ها در منطقه جنوب كشور، معرفي و آموزش موزه داري مطابق با استانداردهاي جهاني در مسير ارتقاي سطح اطلاعات كاركنان موزه ها و ارايه خدمات به موزه داران است.
نجفي افزود: ايجاد هم افزايي بين موزه ها با هدف توسعه ارتباطات بين المللي و انتقال تجارب بين كاركنان موزه ها صورت مي پذيرد.
وي در خاتمه گفت: از دفتر نمايندگي شوراي بين المللي موزه ها در جنوب كشور انتظار مي رود كه در خصوص انتقال تجارب و برگزاري كلاس هاي آموزشي با حضور كارشناسان مجرب با هدف ارتقاي كيفي موزه داري استان تلاش كنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =