مجیدخدابخش: طرح جامع توسعه منطقه مغان تدوین می‌شود

استاندار اردبیل در دیدار مدیر کل عمران و زیربنائی سازمان امورعشایر کشور گفت :طرح جامع توسعه منطقه مغان با استفاده از مشاوران و صاحب نظران داخلی و خارجی تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ دکتر بابا داوردان مدیر کل عمران و زیربنائی سازمان امور عشایر کشور با دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

استاندار اردبیل در این دیدار از تدوین طرح جامع توسعه منطقه مغان خبر داد و گفت: در تدوین این طرح که بر ظرفیت های کشاورزی و صنایع تبدیلی با هدف ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی استوار است از طراحان ، مشاوران و صاحب نظران داخلی و خارجی استفاده می شود.

دکتر خدابخش بیان کرد: راه آهن اردبیل به پارس آباد در پیوست بودجه سال آینده قرار گرفته است اما مطالعات آن آغاز نشده است که تلاش می کنیم به هر طرق ممکن اعم از اختصاص اعتبار از محل اعتبارات آب ، کشاورزی و یا اعتبارات استانی نسبت به شروع مطالعات این پروژه که بندر خشک اصلاندوز هدف اصلی آن خواهد بود اقدام شود.

استاندار اردبیل از آبگیری سد عمارت گرمی در مهرماه سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این طرح شاهد تحول عظیم اقتصادی با توسعه بخش کشاورزی و باغی در شهرستان گرمی باشیم.

دکتر خدابخش با بیان اینکه نباید تصور کرد که اجرای پروژه های سدسازی و پایاب سدها که با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت انجام میگیرد و نیز طرح های آبیاری تحت فشار که با پرداخت 85 درصد هزینه اجرای آن بصورت بلاعوض از سوی دولت و 15 درصد آورده شخصی کشاورزان اجرا میشود صرفا برای افزایش راندمان چند درصدی تولیدات کشاورزی است ، بیان کرد:بدون توجه به تغییر الگوی کشت و کاشت محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی ، تحول عظیم اقتصادی و پیشرفت سریع استان انجام نخواهد گرفت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هر اقدام توسعه ای در هر نقطه ای از استان مختص به آن منطقه نیست و کمک به توسعه و پیشرفت کل استان است اظهار داشت:از پتانسیل ها و ظرفیت های عمران و توسعه همه شهرستان ها و استعدادهای استان برای پیشرفت استان اردبیل استفاده می کنیم.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بر اجرای کامل یک طرح وپروژه به جای شروع و نیمه تمام ماندن چندین طرح کوچک و بزرگ تاکید کرد و گفت:به جای توزیع قطره چکانی اعتبارات که باعث دفن اعتبارات می شود یک پروژه عظیم و مطالعه شده شروع و به اتمام برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین و فتحعلی به عشایر در طرح ساماندهی عشایر استان و ارزش افزوده زمین ها بدلیل اجرای طرح های اقتصادی و موضوع منطقه آزاد ، تاکید کرد:در اجرای طرح ساماندهی عشایر ، مطالبات عشایر و همه جوانب طرح به دقت بررسی و در نظر گرفته شود.

دکتر بابا داوردان مدیر کل عمران وزیرینایی سازمان امور عشایر کشور نیز بررسی مشکلات آب آشامیدنی و واگذاری اراضی به عشایر استان را هدف اصلی سفر خود به استان اردبیل عنوان کرد وگفت:برای اجرای مجتمع آبرسانی احمدلو که 32 روستا و 19 آبادی و قشلاقات عشایر استان را پوشش خواهد داد مبلغ 7میلیارد تومان توسط سازمان امور عشایر کشور اختصاص یافته است وقرار است این مجتمع با مشارکت شرکت آبفاضلاب روستائی استان اوایل سال آینده اجرا شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =